Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Omprövning vid Sanering

Om man byter arbete och inte vet exakt vad man kommer tjäna från låt säga 6-8mån in på nya året, när skall man ompröva? Direkt utan att veta något alls?Eller först när man vet på ett ungefär vad man kommer landa på per år efter ca 6-8mån?

När inkomsterna ökar med 5000kr netto konstant bör man söka omprövning, däremot så blir ju allt annat dyrare också

När inkomsterna ökar med 5000kr netto konstant bör man söka omprövning, däremot så blir ju allt annat dyrare också
Jo det är jag fullt medveten om, men om du har provisionslön med större svängningar än så då är det inte lätt när en omprövning tar ca 6mån och få besked på?

Om man byter arbete och inte vet exakt vad man kommer tjäna från låt säga 6-8mån in på nya året, när skall man ompröva? Direkt utan att veta något alls?Eller först när man vet på ett ungefär vad man kommer landa på per år efter ca 6-8mån?

Har samma problem hela tiden.

Jag har bara inledande men kommer i november betala 5:e "olika" beloppet sedan februari och då var juni betalningsfri...

Så på 10 månader jag haft 5 olika beloppet. Ett jävla meck är vad det är.

Jo det är jag fullt medveten om, men om du har provisionslön med större svängningar än så då är det inte lätt när en omprövning tar ca 6mån och få besked på?

Jag kan ha 70.000 nästa månad - jag omprövar - när det blir min tur har jag plötsligt 45.000 den månaden? Vad gör man då liksom....

Har samma problem hela tiden.

Jag har bara inledande men kommer i november betala 5:e "olika" beloppet sedan februari och då var juni betalningsfri...

Så på 10 månader jag haft 5 olika beloppet. Ett jävla meck är vad det är.
Ja det är ett jävla meck….men jag tänker att man ser efter halva året hur man ligger till och visar det sig att man är fel på det så omprövar man eller? Kfm har inget bra svar oxå märkligt!!

Precis samma har jag:) Kfm vet inte när jag pratade med dom…haha

Jag frågade också, hade inte koll på mitt fall heller.

Det jag inte förstår är följande.

Jag får 65.000 netto i december säger vi - om jag omprövar då snittinkomsten ökar - vad händer om inkomsten i i maj - när det blir min tur återigen är nere på "normala" 40.000 i lön?

Jag frågade också, hade inte koll på mitt fall heller.

Det jag inte förstår är följande.

Jag får 65.000 netto i december säger vi - om jag omprövar då snittinkomsten ökar - vad händer om inkomsten i i maj - när det blir min tur återigen är nere på "normala" 40.000 i lön?
Jag pratade med flera stycken där och ingen visste men den ena jag pratade med ”tyckte” som jag att man stämmer av efter 6mån och beroende på hur man ligger till på årsbasis så omprövar men då eller inte…och låter väl vettigt men som sagt ingen som vet exakt hur man skall göra!!

Jag tänker väl att ärlighet alltid är bäst. Ring och fråga en som arbetar på skuldsaneringen och få svar därifrån. Förklara och ställ dina frågor.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp