Har ju skrivit löneutmätning och inte skuldsanering så vet vad som är oklart.Jag förstår inte frågan. Du har inte skuldsanering utan löneutmätning?
Vid utmätning är ingen summa för liten. Omräkning sker vid behov. Du kan anmäla och kommer du kunna betala dina skulder med utmätningen så ligger det i ditt intresse att anmäla så skulderna betalas av snabbare.
Du behöver ju inte berätta för kfm när din lön ändras. De ser ju över din ekonomi med jämna? mellanrum och finner de ett större utrymme för löneutmätning så ökar de beloppet som ska utmätas. Om du däremot gärna vill betala in mer är ju det smartaste att själv betala in mer och då rikta inbetalningarna där det gör mest nytta.Har ju skrivit löneutmätning och inte skuldsanering så vet vad som är oklart.
Anledningen till mig fråga är för att man kan göra olika omprövningar (antar att det inte bara är vid skuldsanering) och i vissa fall säger dem ju att det inte är lönt för summan är så pass liten att den gör ingen skillnad. Så i detta fallet villa jag veta om 1500kr är lönt eller kommer KFM känna att det inte gör någon skillnad.
Ok då har jag fått svar på frågan och om jag förstår dig rätt så gör jag inget utan dem har koll på det själva.Du behöver ju inte berätta för kfm när din lön ändras. De ser ju över din ekonomi med jämna? mellanrum och finner de ett större utrymme för löneutmätning så ökar de beloppet som ska utmätas. Om du däremot gärna vill betala in mer är ju det smartaste att själv betala in mer och då rikta inbetalningarna där det gör mest nytta.
Se mitt tidigare svar. Jag tog hänsyn till just löneutmätning.Har ju skrivit löneutmätning och inte skuldsanering så vet vad som är oklart.
Anledningen till mig fråga är för att man kan göra olika omprövningar (antar att det inte bara är vid skuldsanering) och i vissa fall säger dem ju att det inte är lönt för summan är så pass liten att den gör ingen skillnad. Så i detta fallet villa jag veta om 1500kr är lönt eller kommer KFM känna att det inte gör någon skillnad.
Korrekt.Har man löneutmätning utan maxbeslut så får väl arbetsgivaren ett belopp som skall till KFM oavsett vad man tjänar, samt ett förbehåll man inte får gå under om man råkar tjäna mindre. Tjänar man mer några månader får man behålla det.
Finns det något sätt att man får behålla mer?
jag fick p.g av min sambos väldigt höga inkomst … jag får behölla 10800
det som är redovisat är
Hyra, 2 barn, Transport arbete 600 för båda oss och sen valde inte KFM att gå min linje med 600 i månaden utan valde att sätta 340 eftersom jag inte hade underlag. Finns det något mer man kan ta upp för att få mer i förbehåll.