Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

"Omprövning" vid löneutmätning

Hej
Min lön (rörlig del) kommer att skilja sig med ca 1500kr per månad än vad jag uppgav i blankett för löneutmätning.
Är detta något man måste rapportera eller är summan för liten?

Jag förstår inte frågan. Du har inte skuldsanering utan löneutmätning?
Vid utmätning är ingen summa för liten. Omräkning sker vid behov. Du kan anmäla och kommer du kunna betala dina skulder med utmätningen så ligger det i ditt intresse att anmäla så skulderna betalas av snabbare.

Jag förstår inte frågan. Du har inte skuldsanering utan löneutmätning?
Vid utmätning är ingen summa för liten. Omräkning sker vid behov. Du kan anmäla och kommer du kunna betala dina skulder med utmätningen så ligger det i ditt intresse att anmäla så skulderna betalas av snabbare.
Har ju skrivit löneutmätning och inte skuldsanering så vet vad som är oklart.
Anledningen till mig fråga är för att man kan göra olika omprövningar (antar att det inte bara är vid skuldsanering) och i vissa fall säger dem ju att det inte är lönt för summan är så pass liten att den gör ingen skillnad. Så i detta fallet villa jag veta om 1500kr är lönt eller kommer KFM känna att det inte gör någon skillnad.

Anledningen till mig fråga är för att man kan göra olika omprövningar (antar att det inte bara är vid skuldsanering) och i vissa fall säger dem ju att det inte är lönt för summan är så pass liten att den gör ingen skillnad. Så i detta fallet villa jag veta om 1500kr är lönt eller kommer KFM känna att det inte gör någon skillnad.
Du behöver ju inte berätta för kfm när din lön ändras. De ser ju över din ekonomi med jämna? mellanrum och finner de ett större utrymme för löneutmätning så ökar de beloppet som ska utmätas. Om du däremot gärna vill betala in mer är ju det smartaste att själv betala in mer och då rikta inbetalningarna där det gör mest nytta.

Du behöver ju inte berätta för kfm när din lön ändras. De ser ju över din ekonomi med jämna? mellanrum och finner de ett större utrymme för löneutmätning så ökar de beloppet som ska utmätas. Om du däremot gärna vill betala in mer är ju det smartaste att själv betala in mer och då rikta inbetalningarna där det gör mest nytta.
Ok då har jag fått svar på frågan och om jag förstår dig rätt så gör jag inget utan dem har koll på det själva.
Givetvis kan jag betala in mer men i dagsläget så tror jag inte dem 3-5 hundra kronorna jag kan betala in gör någon skillnad på dem 1,4 miljoner i skuld.

Se mitt tidigare svar. Jag tog hänsyn till just löneutmätning.
Du pratar dock om det som om det vore skuldsanering.
Aldrig hört att KFM skulle låta bli att utmäta en löneökning för att beloppet inte är "stort nog".

Har man löneutmätning utan maxbeslut så får väl arbetsgivaren ett belopp som skall till KFM oavsett vad man tjänar, samt ett förbehåll man inte får gå under om man råkar tjäna mindre. Tjänar man mer några månader får man behålla det.

Har man löneutmätning utan maxbeslut så får väl arbetsgivaren ett belopp som skall till KFM oavsett vad man tjänar, samt ett förbehåll man inte får gå under om man råkar tjäna mindre. Tjänar man mer några månader får man behålla det.
Korrekt.

Finns det något sätt att man får behålla mer?

jag fick p.g av min sambos väldigt höga inkomst … jag får behölla 10800

det som är redovisat är
Hyra, 2 barn, Transport arbete 600 för båda oss och sen valde inte KFM att gå min linje med 600 i månaden utan valde att sätta 340 eftersom jag inte hade underlag. Finns det något mer man kan ta upp för att få mer i förbehåll.

Finns det något sätt att man får behålla mer?

jag fick p.g av min sambos väldigt höga inkomst … jag får behölla 10800

det som är redovisat är
Hyra, 2 barn, Transport arbete 600 för båda oss och sen valde inte KFM att gå min linje med 600 i månaden utan valde att sätta 340 eftersom jag inte hade underlag. Finns det något mer man kan ta upp för att få mer i förbehåll.

Barnomsorgsavgift är väl det som saknas där möjligen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp