Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omprövning snälla hjälp

Hej!
Jag har omprövat sanering om att betala mindre pga mindre inkomst, jag har fått en handledare och haft kontakt med honom, jag väntar på beslut för ny betalplan, jag kommer inte betala något sa han när jag ringde honom nyss men beslutet har inte kommit/fattat än. Jag frågade honom om jag behöver betala för mars månad men då sa han att jag inte behöver göra det, han sa du kommer få påminnelse men bry dig inte om den eftersom den nya betalplanen kommer att vara 0 kr att betala. Min fråga är ska jag betala den eller inte, räcker det han sa till mig eller måste jag ha bevis på det han sa ifall jag får problem i framtiden?? Snälla va ska jag göra.

Hej!
Jag har omprövat sanering om att betala mindre pga mindre inkomst, jag har fått en handledare och haft kontakt med honom, jag väntar på beslut för ny betalplan, jag kommer inte betala något sa han när jag ringde honom nyss men beslutet har inte kommit/fattat än. Jag frågade honom om jag behöver betala för mars månad men då sa han att jag inte behöver göra det, han sa du kommer få påminnelse men bry dig inte om den eftersom den nya betalplanen kommer att vara 0 kr att betala. Min fråga är ska jag betala den eller inte, räcker det han sa till mig eller måste jag ha bevis på det han sa ifall jag får problem i framtiden?? Snälla va ska jag göra.
Du har varit i kontakt med KFM för en omprövning och fått ett besked där på vad du ska göra.
Vad tycker du är otydligt och vad vill du någon här ska göra?

Jag menade räcker det handledaren sa eller behöver jag bevis (mejl, sms) om i framtiden jag får problem med just denna betalning som inte betalades.

Jag skulle absolut inte våga ändra vad jag gör utifrån vad som eventuell kommer att hända i framtiden,utan be om och vänta på ett skriftig beslut först. Inte minst med tanke på att beslut verkar vara olika från handläggare till handläggare. Denna handläggare kan bli sjuk och nästa som tar över ärendet kan ju tycka annorlunda om beloppet.
Men vad jag förstår är det upp tre 3 gånger man kan missa att betala in, sedan kan borgenärer kräva att skusan upphävs? Hur lång tid kan det ta för denna handläggare att sända beslutet via kivra? lika lång tid som att skriva ett sms?

du kan alltid skicka din handläggare ett mail med sammanfattningen av det som diskuterades och säga "som jag har förstått så är din rekommendation xyz". då har du det skrftligen och om hen tycker du har uppfattat fel, så kan handläggaren korrigera dig skriftligen.

Vågar inte riskera något i framtiden, därför skrev jag här och frågade. Jag Ska skicka ett mejl till honom, hoppas jag hinner få svar innan måndag då den är sista dagen i mars månad.

Fast ett intyg från en handläggare betyder väl ingenting när det finns ett beslut som gäller fram tills ett nytt beslut tas.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp