- Meddelanden
- 737
- Mottagna reaktioner
- 191
- Poäng
- 377
Så skickas in idag får man reda på om 4-6 mån som handläggningstiden är?När den börjar behandlas ! Så blir när det är dags för den omprövningen !
Så skickas in idag får man reda på om 4-6 mån som handläggningstiden är?När den börjar behandlas ! Så blir när det är dags för den omprövningen !
Stämmer !Så skickas in idag får man reda på om 4-6 mån som handläggningstiden är?
Säker på den fetmarkerade texten? Den skall väl vara inne hos KFM i tid, inte skickas i tid?Har omprövning kommit i tid kommer den naturligtvis hanteras och skuldsaneringen är då givetvis inte avslutad, även om betalplanen är det. En skuldsanering kan aldrig avslutas under pågående giltig omprövning.
Skulle det vara större förseningar med ombud som du inte kan påverka (ex posten) som bevisats och överklagan därav kommer lite sent så kan kvitton från ombud via rekommenderat brev när brevet skickats också vara giltigt för att man anses ha skickat omprövan i tid. Men detta är ganska ovanligt och det mesta går digitalt idag med tiddstämplar på mailen/i system.
Inkommer en omprövning så får du veta det rätt omgående (inom max ett par dagar på kivra). Även om tiden för att hantera den är lång.
Blir omprövningen nekad är skuldsaneringen klar. Blir omprövning om ex förlängd betalplan godkänd så får man tyvärr fortsätta betala på förlängd betalplan även om det blir några betalfria månader emellan.
Men en skuldsanering kan inte vara avslutad förrän tidigast omprövningen hanterats.
Det är som om du köper något med 14 dagars ångerrätt. Du nyttjar ångerrätten dag 12 via mail. Men mailet hanteras dag 16 innan retursedel skickas ut. Så länge du nyttjat din ångerrätt inom 14 dagar och det kan verifierats så är den giltig oavsett när den hanteras.
Det handlar om ifall den inkommit i tid, inte när den hanteras.
Jag trodde samma först. Men det finns undantagsfall som är rätt sällsynta. Lock har tagit fram dokumentation för det i en annan tråd då jag fick ge mig på den punkten.Säker på den fetmarkerade texten? Den skall väl vara inne hos KFM i tid, inte skickas i tid?
Jag är nästan bombsäker på att jag sett fall här där man fått veta att det omprövats från borgenär långt innan omprövning hanteras i en tråd på detta forum för inte så länge sen.Jag tolkade @LånaUtanPapper inlägg som att man kan få den informationen i anslutning till att begäran omprövning lämnats in, och inte när KFM faktiskt börjat handlägga ärendet.
Tolkade jag fel?
Det hjälper dessvärre inte att påpeka nåt om dessa märkliga kommentarer.@Lasseman du kunde ju istället skrivit svaret i ditt första inlägg. Istället är det enda du gör i tråden att kommentera att allt är fel.
Märkligt imo.
Blir fel hur jag än gör...@Lasseman du kunde ju istället skrivit svaret i ditt första inlägg. Istället är det enda du gör i tråden att kommentera att allt är fel.
Märkligt imo.