Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omprövning skuldsanering!

Hej!
har en liten fråga. Ansökte om omprövning av min betalplan i December pga skilsmässa, fick mail igår av handläggaren där hen frågade 2 frågar, från vilken månad jag bor själv samt om vårt gemensamma barn kommer bo växelvis.
Någon som vet hur lång tid det tar att fatta beslut när de ”öppnat ärendet?”

Har gått 2 månader efter att de "öppnade" ärendet. Inga yttrande hade inkommit efter två veckor. Så ca 1,5 månader efter yttrandetiden nu utan att beslut är fattat. 6 månader totalt snart. Stod 4 månader när jag sökte...

Har gått 2 månader efter att de "öppnade" ärendet. Inga yttrande hade inkommit efter två veckor. Så ca 1,5 månader efter yttrandetiden nu utan att beslut är fattat. 6 månader totalt snart. Stod 4 månader när jag sökte...
Är det att kf skickar ut en ny betalplan eller hur fungerar det? Har aldrig gjort en omprövning tidigare så noll koll

Jag antar det, om det går igenom. Jag sökte omprövning tidigare då jag fått det lite bättre men fick avslag och allt rullade på som vanligt.

Lånar tråden då det gäller eventuell omprövning också. Vårat jobb är uppköpt och vi ska få vår släpande lön utbetald eftersom nya arbetsgivaren har förskottslön.

Detta innebär ju dubbel lön en utbetalning. Skulle ni gjort omprövning på det? Blir typ 25000 efter skatt.

Lånar tråden då det gäller eventuell omprövning också. Vårat jobb är uppköpt och vi ska få vår släpande lön utbetald eftersom nya arbetsgivaren har förskottslön.

Detta innebär ju dubbel lön en utbetalning. Skulle ni gjort omprövning på det? Blir typ 25000 efter skatt.
Det är väl ett gränsfall. Är ju brutto bli en bit över 30. Utslaget per månad så jo. Bättre att inte chansa

Fick beslut idag! Godkänd ändrad betalningsplan. De tog hänsyn bakåt och kunde ha "kompenserat" det jag alltså enligt den nya betalningsplanen hade betalat för mycket. Det blev en viss retroaktivitet från det datum som KFM tog kontakt.
Riktigt skönt och nu är det 26 betalningar kvar och en plan anpassad till den nya ekonomin.
Så strax under sex månader tog processen.

Fick beslut idag! Godkänd ändrad betalningsplan. De tog hänsyn bakåt och kunde ha "kompenserat" det jag alltså enligt den nya betalningsplanen hade betalat för mycket. Det blev en viss retroaktivitet från det datum som KFM tog kontakt.
Riktigt skönt och nu är det 26 betalningar kvar och en plan anpassad till den nya ekonomin.
Stort grattis va härligt! :faceheart:

Toppen! Skönt att det löste sig till slut.

Ahh! Fick du tillbaka pengar då av KF eller hur funkar det??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp