Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omprövning skuldsanering

Ja gjorde på 60k övertid. Henne jag pratade med hade redan kollat mina uppgifter mot skatteverket så hon såg vilka månader jag hade fått mer pengar. Där kunde jag även berätta varför. Men ändå höjde vi med 30k på inkomsten plus min normala löneökning
Jag förstår
Vi får se vad de ska säga. Jag har ca 50k/år (netto) fasta ökning men utgifter med ökade på ca 25k/år . Så jag har ca 2k extra varje månad.
Det är en summa som jag kan ge garanti.

Jag kan inte ge garanti på extra inkomsten. Kanske blir det inget. Tex det är nästan ingen extratim just nu.

Ja gjorde på 60k övertid. Henne jag pratade med hade redan kollat mina uppgifter mot skatteverket så hon såg vilka månader jag hade fått mer pengar. Där kunde jag även berätta varför. Men ändå höjde vi med 30k på inkomsten plus min normala lölöneökning.

Att bara få betala 670 kr mer per månad när din årsinkomst ökat med över 30 000 är ju väldigt bra...
Du har en ökning på 670 kr/mån. ??
Med endast extra arbetstimmar blir det en extra inkomst på 1875 kr/mån plus din vanliga löneökning.
Har dina utgifter ökat i takt med din ökade inkomst?

Endast 670kr blev ökning. Har inte omprövat något under skuldsanering ökning på hyran var ca 500kr per månad. Då jag jobbar inom LSS så brukar det bli mellan 30 till 60k övertid per år.sen var det bara den vanliga ökning med levnadsstandard. Men nu i februari så tog min skuldsanering slut. Så har endast gjort en omprövning förra året då jag visste att jag gjorde en del övertid.

Jag har själv gjort en omprövning och tittade igenom pappren nu igen.
Och uträknat belopp för min del stämmer procentuellt ungefär med vad Einar fick, typ 20 - 25% av bruttoökningen lades till som ökat betalningsutrymme per månad.

Kan tillägga att min senaste uträkning var samma år så det är inte så att jag fått mycket större levnadsomkostnader under tiden.
Lästa att någon här skrev att denna hade fått sin omprövning godkänd och hamnade ner till existensminimum igen. Så verkar ju inte fallet vara för varken mig eller Einar, så det är kanske inte så hemskt med omprövningar som man kan tro.
Ja det var jag som ramlade ner till existens minimum i somras efter min ansökan om omprövning. År 5 på min sanering.

Ja det var jag som ramlade ner till existens minimum i somras efter min ansökan om omprövning. År 5 på min sanering.
Ok. Men är det på sista året så är det väl ganska lugnt ändå? 4 år där du fått behålla lite mer och nu ser du ju slutet på skuldsaneringen så då kan man kanske ta den godkända omprövningen med ett smile ändå?

Får man fråga hur mycket din årsinkomst ökade och hur mycket mer du fick betala per månad?

Ok. Men är det på sista året så är det väl ganska lugnt ändå? 4 år där du fått behålla lite mer och nu ser du ju slutet på skuldsaneringen så då kan man kanske ta den godkända omprövningen med ett smile ändå?

Får man fråga hur mycket din årsinkomst ökade och hur mycket mer du fick betala per månad?
Det var en kombo av att jag tidigare fick lägre boendekostnad när jag blev sambo, vilket jag även begärde omprövning för, men fick avslag på.
I somras fick jag en lite högre löneökning & noterade att jag hade över 5000kr utöver ”existensminimum” att leva på varje månad och begärde då omprövning på nytt…
Jag gick från att tidigare betala 18400 till att nu betala 23700kr varje månad.

Jag fick precis beslut och avslag på min omprövning. De beräknade att betalningsutrymmet ökat mef ca 2800kr under 2023 och förväntas öka med 1600kr under 2024. Och att de inte tyckte det kunde räknas som en väsentlig ökning. Då tog min övertid, löneökning samt semesterersättning i beaktandet.

Jag fick precis beslut och avslag på min omprövning. De beräknade att betalningsutrymmet ökat mef ca 2800kr under 2023 och förväntas öka med 1600kr under 2024. Och att de inte tyckte det kunde räknas som en väsentlig ökning. Då tog min övertid, löneökning samt semesterersättning i beaktandet.
Så totalt 2800+1400 kr brutto per månad ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp