Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Omprövning skuldsanering

Ja det är krångligt det förstår jag. Hoppas du får svar av en mer kunnig inom detta område
Tack!

Ja, krångligt och jag vill gärna göra rätt för mig så mycket det går. Men samtidigt vill jag inte sitta med stora underskott varje månad, det hade varit skillnad om jag t.ex. skulle behöva betala in 10.000 i månaden men får beslut att betala 11.000, och istället för 17-18.000 att betala för att jag angivit för högt utifrån tidigare siffror. Det tar ändå 4 månader att ompröva igen.

Man kan inte få upphävt på egen ansökan, om det var frågan

Ett engångsbelopp är väl möjligt, om någon borgenär passar på att begära omprövning också, men det känns som något som sker sällan

Man kan inte få upphävt på egen ansökan, om det var frågan
Nej, det vet jag. Tänker mest när min omprövning gås igenom om ca 4 månader, då borgenärerna får ta till av mina siffror, om de då kan ompröva själva och allt kan upphävas pga siffrorna

Nej, det vet jag. Tänker mest när min omprövning gås igenom om ca 4 månader, då borgenärerna får ta till av mina siffror, om de då kan ompröva själva och allt kan upphävas pga siffrorna
Tar borgenärer uc så dom ser ens lön under skuldsanering?

Tar borgenärer uc så dom ser ens lön under skuldsanering?
Ja det är vanligt att flera av dem tar en kreditupplysning per år för att kolla inkomsten. Jag fick en Creditsafe tagen varje år utom sista året. Och verkar inkomsten stuckit iväg jämfört m vad som står i betalplan så kan de lämna en omprövning.
Det hände mej under mitt första år med skuldsanering. En borgenär inkom med en omprövning men det avslogs av KFM.

Risken finns ju förstås att de ser på den årsinkomst du haft att den inte alls stämmer med vad du angett i din omprövning/din betalplan och då kan de begära omprövning. Ha bara "rejält på fötterna" så du kan förklara varför det ser ut så.
Jag fick omprövning emot mej under mitt första år på min sanering där borgenärerna (el det var bara en) tyckte jag skulle betala mer el upphävande. Jag kunde redogör för den ökning jag haft. Jobbade mkt extra fram till jag fick beslut om inledande och även en bit fram till beslut, Förklarade det för juristen på anledningen KFM och att jag hade inga planer fortsätt de så.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp