Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omprövning reseavdrag

Är det reseavdrag du omprövat?
Är det kvitton de ville ha?
Min arbetsgivare hade registrerat för mycket i förmånsbeskattning på tjänstebil inkl drivmedel så jag justerade detta. Hade olika arbetsgivare 2022 så jag har även reseavdrag samt dubbelt boende i den så jag ska besvara alla delar som jag gjort förändring i. Jag har tagit hjälp med detta och kommer även få hjälp med svaret till skatteverket av en person som jobbar med sånt här och gjort i många år, så det är han som lagt in allt utifrån uppgifter som blivit inlämnat och som jag lyft.
Jag själv är ganska okunnig på detta ämne så vet inte exakt hur de funkar efter jag svarat på deras frågor.
I min frågeställning står de att jag ska inlämna kopia på servicebok, kvitton, eller annat som kan påvisa mina reseavdrag
Kan uppdatera när vi lämnat in svaren

@Robma nu har jag fått beslutat godkänt på 3 av 4 onprövningar för reseavdrag!

Pratade med en bekant som omprövat, förvisso inte pga reseavdrag, men han hade fått besked på ett par veckor, han fick beslutet idag.

Vart hittar man blanketter för omprövning av tidigare år. ? Reseavdrag!

Vart hittar man blanketter för omprövning av tidigare år. ? Reseavdrag!
Man kan frihanda det också, bara skriva att man önskar ändra kostnader för resor till arbete till si och så många kronor för det och det året.

Man kan frihanda det också, bara skriva att man önskar ändra kostnader för resor till arbete till si och så många kronor för det och det året.
Fast kom och tänka på en sak. Man får väl ej behålla ersättningar från Skattemyndigheten om man sitter på en skuld till dom i sanering, den är inte vunnen än ej iaf, eftersom ARS överklaga. Laga kraft gäller väl vid behållen reseersättning. Då får de väl inte roffa åt sig det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp