Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Omprövning på skuldsaneringen.

Varit sjuk länge nu. Idag fick -3500 på lönen. Så jag får väl lägga in en omprövning. Har någon gjort det ?Väldigt orolig nu. Jag har blivit sämre så det ser ju inte så bra ut.Tråkigt när man fått skuldsanering. Pratade med en på kronofogden. Får betala in det man kan. Men tror inte jag har ett öre mer efter allt är betalt.Är det någon här som har fått omprövning och kan ge råd?

Varit sjuk länge nu. Idag fick -3500 på lönen. Så jag får väl lägga in en omprövning. Har någon gjort det ?Väldigt orolig nu. Jag har blivit sämre så det ser ju inte så bra ut.Tråkigt när man fått skuldsanering. Pratade med en på kronofogden. Får betala in det man kan. Men tror inte jag har ett öre mer efter allt är betalt.Är det någon här som har fått omprövning och kan ge råd?
En temporär sänkning på lönen pga sjukdom kommer inte resultera i att du får betala mindre. Buffert+betalfria ska täcka det. Är det så att lönen alltid blir mindre nu pga sjukskrivning så kan du ompröva.

Har en omprövning om sänkning inne nu sedan juni och den är inte klar ännu så det tar tid innan beslut kommer. Hade lite otur dock då min handläggning var "frånvarande" så har väl kostat 1 månad i extra tid. Men som sagt är det alltid mindre lön nu så sök snabbt för det tar tid

En temporär sänkning på lönen pga sjukdom kommer inte resultera i att du får betala mindre. Buffert+betalfria ska täcka det. Är det så att lönen alltid blir mindre nu pga sjukskrivning så kan du ompröva.

Har en omprövning om sänkning inne nu sedan juni och den är inte klar ännu så det tar tid innan beslut kommer. Hade lite otur dock då min handläggning var "frånvarande" så har väl kostat 1 månad i extra tid. Men som sagt är det alltid mindre lön nu så sök snabbt för det tar tid
Har du betalat in vad "du kan"?

Har du betalat in vad "du kan"?
Har betalt rätt belopp hela tiden så ska inte betala ngt i november nu då mina andra betalningar kommer att täcka Novembers belopp.
Men är ju så klart inte alla som kan betala rätt om förutsättningarna ändras så bättre att betala så mkt man kan då bara

Har betalt rätt belopp hela tiden så ska inte betala ngt i november nu då mina andra betalningar kommer att täcka Novembers belopp.
Men är ju så klart inte alla som kan betala rätt om förutsättningarna ändras så bättre att betala så mkt man kan då bara
Har du fått godkänt med anstånd då? Menar du att det du betalat från juni-nu täcker för november? Så om jag betalar nu det jag kan. Då får jag det tillgodo sen, om det blir godkänt?

Har du fått godkänt med anstånd då? Menar du att det du betalat från juni-nu täcker för november? Så om jag betalar nu det jag kan. Då får jag det tillgodo sen, om det blir godkänt?
Min ändring skedde i september så var tidigt ute med ansökan bara så är från september det gäller.
"Anstånd" vet jag inte men hon sa till mig att inte betala november då beslutet kommer i starten av december förmodligen. så ja det blir tillgodo så har jag betalat 5000x2 (sep, okt) säg att nya betalplan är på 2500 då har jag ju betalat in 5000 för mkt sen september så det tas mot kommande betalningar.

Sen sa hon kanske det lite för att jag förmodligen få 0 plan eller väldigt nära och man kan inte få tillbaka det man betalat in i handen så betalar jag i november så är dem pengarna borta så tyckte det var dumt att betala in och "ge bort" pengarna när jag inte behöver

Får man fråga om varför du gjort omprövning?
Är hemskt orolig nu för att inte kan betala denna månaden. Tror du eller någon annan på forumet att jag betalar när jag kan HELA summan? (I slutet av januari.) Annars har jag bara 1500 ca. Som jag kan betala nu.
Hoppas jag blir bättre. Så tråkigt när man fått skuldsanering. Och får behålla lönen i december..

Får man fråga om varför du gjort omprövning?
Är hemskt orolig nu för att inte kan betala denna månaden. Tror du eller någon annan på forumet att jag betalar när jag kan HELA summan? (I slutet av januari.) Annars har jag bara 1500 ca. Som jag kan betala nu.
Hoppas jag blir bättre. Så tråkigt när man fått skuldsanering. Och får behålla lönen i december..
Flyttade till dyrare boende så därför jag gjorde till en början men sen tog det ju lite tid så blev sen också för att ett barn är på g.

Kan du betala ikapp sen så gör det, missa en betalning som sen betalas ikapp är inte hela världen saker händer som gör det svårt ngn månad

Nu kom beslut till slut.
Blir 0 plan resten av saneringen:)
Vilket egentligen är ganska sjukt system då jag fått sambo och vi då valde att ta mer än dubbelt så dyrt boende men eftersom hon pluggar 50% är ju hennes lön lägre så jag räknas att betala mer. Så min ekonomi var redan mkt bättre men får ändå 0 plan.
Så tycker systemet är fel men jag tackar och tar emot

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp