Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omprövning hos skatteverket

Hur lång tid det tar beror på hur många ärenden ens eget skattekontor har har själv varit med om allt från 14 dagar upp till 5-6 veckor. Som jag skrev tidigare så när det gått 14 dagar och du inte hört något ring ditt Skattekontor och fråga när de ska handlägga ska handlägga ert ärende så kan de ge dig en uppfattning om när du kan få besked.

Ok, måste se om jag har fattat detta rätt!
kommer säkert få ett underskott på 70-80tusen nästa deklaration. har betalningsanmärkningar som försvinner jan-2017.
Vill få ett samlingslån då. kan jag strunta i och ta upp lite räntor nästa deklaration? säg så att underskottet blir runt 15000:-. Och sen efter jag har fått mitt samlingslån jan-2017 så ansöker jag om omprövning och tar upp resterande 60000:-??

Precist 2016 års deklaration tar du upp lite och efter du ansökt om ett samlingslån 2017 begär du omprövning på resten. Tänk bara på att spara alla kontrolluppgifter på det du ska ompröva om Skatteverket kräver in dem.

Precist 2016 års deklaration tar du upp lite och efter du ansökt om ett samlingslån 2017 begär du omprövning på resten. Tänk bara på att spara alla kontrolluppgifter på det du ska ompröva om Skatteverket kräver in dem.

Härligt! tack ca5tio

Fast jag frågade när jag ringde o de har ju underlaget på räntorna så man slipper skicka in.

har du hört någon ifrån skatteverket än?

Nej inte än. jag kollade skattekontot och där har inget hänt heller, så jag får väl vänta några dagar till.

Jag vet dock att en person fått igenom sin omtaxering samma dag som hen ansökte, men då misstänker jag att hen kände ngn hos skatten.

Ok, måste se om jag har fattat detta rätt!
kommer säkert få ett underskott på 70-80tusen nästa deklaration. har betalningsanmärkningar som försvinner jan-2017.
Vill få ett samlingslån då. kan jag strunta i och ta upp lite räntor nästa deklaration? säg så att underskottet blir runt 15000:-. Och sen efter jag har fått mitt samlingslån jan-2017 så ansöker jag om omprövning och tar upp resterande 60000:-??

Klargörande, du kan bara göra avdrag på räntor du betalat under 2015 på deklarationen som görs 2016 (som omfattar 2015). du kan alltså inte flytta beloppen mellan åren.

Nej
Klargörande, du kan bara göra avdrag på räntor du betalat under 2015 på deklarationen som görs 2016 (som omfattar 2015). du kan alltså inte flytta beloppen mellan åren.
Nej men han kan ju göra omprövning för flera år samtidigt om han gör omprövning på blankett de han inte tagit upp 2015 och det han ev. inte tar upp 2016 kan han göra avdrag för 2017. Bara tänka på att han anger rätt belopp för respektive år och anger för vilket år det avser jag har gjort det själv. Dessutom så kan han väl inte 2017 ändra på nätet för 2015 deklaration de ligger väl bara kvar 1 år eller har jag fel?

Senast ändrad:
För mig gick det supersnabbt, 5 dagar mellan ändring och utbetalning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp