Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omprövning hos skatteverket

Om man begär omprövning från föregående års deklaration, påverkar det underskottet på kreditupplysningen något?
Underskottet uppdaterades i UC, men i mitt fall påverkade det inte kreditbetyget ett enda dugg, men räkna med att det gör det om du har någorlunda bra betyg i dagsläget.

Underskottet uppdaterades i UC, men i mitt fall påverkade det inte kreditbetyget ett enda dugg, men räkna med att det gör det om du har någorlunda bra betyg i dagsläget.
Jag kan tänka mig att det uppdateras för inkomståret 2014 så det gäller även 2013? För det är bara de två som syns på min UC.

Jag kan tänka mig att det uppdateras för inkomståret 2014 så det gäller även 2013? För det är bara de två som syns på min UC.
Det stämmer! Så har man råd, kan man begära omprövning upp till det sjätte året efter, d v s på de år som inte syns i UC.

Det stämmer! Så har man råd, kan man begära omprövning upp till det sjätte året efter, d v s på de år som inte syns i UC.

Ringde precis till Skatteverket o bad dem skicka hem en sån lapp till mig. Skall begära omprövning år 2012 o 2013?:)

man kanske ska vänta tills lånet man fick beviljat är på mitt konto innan man ändrar sin deklaration?
Dom kollar bara på UCn inför beviljande, man kollar inte igen för att se om saker hänt den vecka som följt innan det hinns betalas ut.

Dom kollar bara på UCn inför beviljande, man kollar inte igen för att se om saker hänt den vecka som följt innan det hinns betalas ut.
tänkte mer på om de kanske drar tillbaka sitt beviljande och jag måste söka om på nytt... då är det lite dumt om jag har uppdaterat mina skatteavdrag

tänkte mer på om de kanske drar tillbaka sitt beviljande och jag måste söka om på nytt... då är det lite dumt om jag har uppdaterat mina skatteavdrag

Fast, varför skulle dom ta tillbaka något beviljande över en ändring dom inte känner till på en kreditupplysning?
Tro mig, bankerna har verkligen inte tid att sitta och lusläsgranska kreditupplysningar manuellt särskilt många minuter, än mindre har dom tid att lägga ner mer energi på en kredit man redan har beviljat, framförallt om dom helt saknar kunskap om att något på kreditupplysningen ändrats, den infon kan dom i princip bara få av dig om du aktivt berättar.

Jag fick som svar idag att ifall man ändrar i deklarationen, så blir det som ompröving och bara det kan ta mellan 5-6 veckor.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp