Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omprövning hos skatteverket

Det behöver inte nödvändigtvis göras på blankett heller, är det för deklarationen i år så går det att logga in och ändra på den bara..
Visste inte att det gick att göra så, har alltid gjort det via blanketten på Skatteverkets sida står de att de vill ha en undertecknad blankett så därför har jag använt den:
Omprövning
Om du inte är nöjd med Skatteverkets beslut kan du begära att Skatteverket omprövar det. Det gör du genom att skriva ett brev till det skattekontor som fattat beslutet. Begäran om omprövning ska ha kommit in före utgången av sjätte året efter inkomståret. Glöm inte att underteckna din begäran om omprövning .Använd gärna Skatteverkets blankett för omprövning. Av blanketten framgår vilka uppgifter som ska finnas med i en begäran om omprövning.

Det går finfint, man har hela året på sig att deklarera, så man bara omdeklarerar:)

Det är ju mycket smidigare men kan de inte kräva in kontrolluppgifter på det du yrkar avdrag för? Om man nu har ränteavdrag för 100.000 till som kassekonomi kommer att göra.

Det är ju mycket smidigare men kan de inte kräva in kontrolluppgifter på det du yrkar avdrag för? Om man nu har ränteavdrag för 100.000 till som kassekonomi kommer att göra.

Det är klart dom kan kräva in antingen kontrolluppgifter eller något annat som styrker det man påstår, men vad gör det? Skickar man in de uppgifterna så är ju saken klar:)
Det finns ju rätt många ställen som inte utfärdar kontrolluppgift, tex om man bara betalat dröjsmålsränta på tex sin teliaräkning, telia skickar aldrig kontrolluppgift, men räntan är avdragsgill även där.

Ok, jag har bara skickat in blanketten och kontrolluppgifterna samtidigt för att de ska gå så snabbt och smidigt som möjligt så att de inte ska kräva in något i efterskott. :) Trodde att de skulle undra och vilja ha bevis då det är så mycket som 100.000 till som kassekonomi yrkar avdrag för.

Jag har ändrat också, dock på värdepappersaffärer där jag till slut lyckats hitta anskaffningsvärdet, skickade in i torsdags tror jag. kan återkomma med besked när dom klurat klart på det där..

man kanske ska vänta tills lånet man fick beviljat är på mitt konto innan man ändrar sin deklaration?

Jag begärde omprövning för taxeringsår 2013 & 2014 i våras. Tyvärr hittade jag inte mina underlag, men jag begärde ut ränteuppgifterna från Skatteverket, så dem använde jag som underlag. Som orsak skrev jag helt enkelt att jag inte begärt avdrag för räntorna förut. Jag skickad in min omprövning i deklarationstider, så för mej tog det sex veckor innan jag fick pengarna.

Jag begärde omprövning för taxeringsår 2013 & 2014 i våras. Tyvärr hittade jag inte mina underlag, men jag begärde ut ränteuppgifterna från Skatteverket, så dem använde jag som underlag. Som orsak skrev jag helt enkelt att jag inte begärt avdrag för räntorna förut. Jag skickad in min omprövning i deklarationstider, så för mej tog det sex veckor innan jag fick pengarna.

Om man begär omprövning från föregående års deklaration, påverkar det underskottet på kreditupplysningen något?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp