Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Omprövning hos Kronofogden – hur lång tid tar det? Erfarenheter?

Någon som håller på med en omprövning nu?
Nästan en månad sen jag hade mailkontakt nu med KF kring den om några frågor dom hade.

Inte ett ljud sedan dess och inget har gått ut till borgenärer heller.

Gått segt för er andra också?

Nästan en månad sen jag hade mailkontakt nu med KF kring den om några frågor dom hade.

Väntetiden ser ut att vara ca 5 månader just nu:
1747573941424.png

Min senaste omprövning (som blev klar i höstas) tog drygt en månad från att jag haft ett samtal med dom där dom ställde sina kompletterande frågor. Medans mina andra omprövningar har beslutet kommit direkt efter samtalet.
Tror det är väldigt olika beroende på vad omprövningen gäller och hur stor skillnad det skulle vara.

Omprövning, en viss ökning av lön men som jag läst att 4-5000 mer, menas det på en månad eller ökning per mån av 12 månader? Jag har timlön på mitt jobb så min lön är helt olika varje månad beroende på 20-23 dagar, jobbar ingen övertid. Saneringen räknades i snitt att min lön är 31500 netto. Juni, juli, aug blir bäst lön på året, ca 2k mer och kommer ha 3v semester i juli och kommer nog hamna över de 5k, ska jag då göra en omprövning?

Omprövning, en viss ökning av lön men som jag läst att 4-5000 mer, menas det på en månad eller ökning per mån av 12 månader? Jag har timlön på mitt jobb så min lön är helt olika varje månad beroende på 20-23 dagar, jobbar ingen övertid. Saneringen räknades i snitt att min lön är 31500 netto. Juni, juli, aug blir bäst lön på året, ca 2k mer och kommer ha 3v semester i juli och kommer nog hamna över de 5k, ska jag då göra en omprövning?
Ökningen av betalutrymme (alltså netto) ska vara stadigvarande över tid så enstaka månader behöver du inte ompröva.

Min senaste omprövning (som blev klar i höstas) tog drygt en månad från att jag haft ett samtal med dom där dom ställde sina kompletterande frågor. Medans mina andra omprövningar har beslutet kommit direkt efter samtalet.
Tror det är väldigt olika beroende på vad omprövningen gäller och hur stor skillnad det skulle vara.
Börjar väl vara rätt exakt en månad nu, bör få betala mer.

Nu kom beslutet, har dom sänkt bufferten?
Har väl varit 1000kr?
I nya beslutet 650kr

Vad är det för vansinne, inga belopp bör ju sänkas. Så mycket kronan tappat i värde så bör den ju ökas

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp