Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Omprövning efter betalplan löpt ut

Jag har en pågående skuldsanering med 3 årig betalplan. Enligt planen är min sista betalning i maj 2023. Kommer jag behöva göra omprövning för framtida eventuella löneökningar/kostnadsökningarn efter det?Min skuldsanering pågår ju 2 år till.

Jag har en pågående skuldsanering med 3 årig betalplan. Enligt planen är min sista betalning i maj 2023. Kommer jag behöva göra omprövning för framtida eventuella löneökningar/kostnadsökningarn efter det?Min skuldsanering pågår ju 2 år till.
Enligt svar jag fått från KFM så är svaret nej, att efter betalplanen löpt ut så är inkomsten inte längre relevant.

Är det samma om man får arv eller vinner på lotto?

Är det samma om man får arv eller vinner på lotto?
Ja det borde vara samma. Enligt handläggaren jag pratade med så är betalplanen och dess grunder (vid förkortad tid där orsaken oftast är barn) och skuldsaneringens totala tid två separata förfaranden, dvs att det finns barn är ett faktum som står oförändrad även vid tex en vinst eller ökad inkomst när betalplanen är slut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp