Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Omprövning deklaration

förra året fick jag ca 50k tillbaka, i detta är även resekonstad inräknad

iår är resekonstand 25kr Mil och jag kommer troligtvis få mer än förra året

Jag fick 27 tillbaka förra året med 18,50 kr milen. Jag beräknade nu att jag får tillbaka 33 när jag gjort reseavdraget.

Grattis till alla som fått massor av pengar tillbaka. Men mitt inlägg handlade egentligen inte om att jämföra summor. Se det snarare som ett tips på att det just nu kan gå ganska snabbt att få ett omprövningsärende avgjort.

Grattis till alla som fått massor av pengar tillbaka. Men mitt inlägg handlade egentligen inte om att jämföra summor. Se det snarare som ett tips på att det just nu kan gå ganska snabbt att få ett omprövningsärende avgjort.

Tänk på att folk får sina deklarationer nästa vecka på sin digitala brevlåda.
Man brukar säga att dom veckorna efter det är då Skatteverket har mest att göra.

Tänk på att folk får sina deklarationer nästa vecka på sin digitala brevlåda.
Man brukar säga att dom veckorna efter det är då Skatteverket har mest att göra.
Sant. Därför jag skickade in ett par veckor innan. Förmodligen ville skatteverkets personal ha tomma lådor innan deklarationerna tar fart. Därför det gick så fort.

Om jag skickar in omprövning av deklaration för tidigare år (2019-2020) påverkar det utbetalning av årets återbäring? Är det brevledes man skickar till skatteverket om omprövning?

Om jag skickar in omprövning av deklaration för tidigare år (2019-2020) påverkar det utbetalning av årets återbäring? Är det brevledes man skickar till skatteverket om omprövning?

Nej det är helt olika ärenden.
Ja, brevledes bör du göra det.

Hej
Jag har begärt omprövning av räntor sedan 4 år tillbaka då vissa inte gått in automatiskt till skatteverket. Jag har fått svar av handläggaren att jag skulle komplettera vilket jag gjort , hon har alltså börjat handlägga ärendet. Om man har löneutmätning går de automatiskt till kronofogden även denna gång? eller hur funkar det? Fixad de till o betalas ut nästa år?

Senast ändrad:
Hej
Jag har begärt omprövning av räntor sedan 4 år tillbaka då vissa inte gått in automatiskt till skatteverket. Jag har fått svar av handläggaren att jag skulle komplettera vilket jag gjort , hon har alltså börjat handlägga ärendet. Om man har löneutmätning går de automatiskt till kronofogden även denna gång? eller hur funkar det? Fixad de till o betalas ut nästa år?

Det finns ju ingen koppling till löneutmätning med det där.

Om skatteverket gör en utbetalning så blir det till kronfogden.

Om jag söker om reseersättning från Skatteverket och har nu en skatteskuld skuld där. Som ingår i min sanering, Hur skulle det funka? Det är ju ändå pengar jag har rätt till. Men om skulden ligger kvar och syns där så dras de pengarna in till skatteskulden vilket i sin tur skulle bli gynnande av borgenär typ väl ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp