Slänger in en fråga till.
Antar att man ska omrpröva även om partners inkomst ökar och att det inte bara gäller ens egen lön?
Jag var ”dum” nog att ompröva när min man gick från arbetslös utan ersättning till anställd. Fick naturligtvis betala mer, men firman han jobbade på gick omkull ganska omgående och jag skickade in ny omprövning som jag fick avslag på för det var så kort tid kvar på min skuldsanering. Detta ledde till att jag inte kunde betala förstås. Tror jag missade två och en halv inbetalning på slutet.Slänger in en fråga till.
Antar att man ska omrpröva även om partners inkomst ökar och att det inte bara gäller ens egen lön?
Nä dem vet ju initialt eftersom det står i beslutet. Men dem har ju ingen rätt att ta kreditupplysning. Men de kan ju alltid ringa SKV o fråga, tråkig grej att åka dit på in case tänker jag.Jag är inte så säker på det, hur ska borgenärer veta vad din sambo har i årsinkomst?
Tror inte ett företag har rätt att kontakta SKV kring en persons inkomstuppgifter.Nä dem vet ju initialt eftersom det står i beslutet. Men dem har ju ingen rätt att ta kreditupplysning. Men de kan ju alltid ringa SKV o fråga, tråkig grej att åka dit på in case tänker jag.
Är det 4-5000kr mer netto per månad på inkomsten som stod i beslutet för skuldsaneringen som kan motivera ett ändrat beslut, eller 4-5000kr mer netto/mån sen sista omprövningsbeslutet?
Tack, men ökat med 4-5000 netto från beslut eller från ex senaste nekade omprövningen? vilket inkomst?
4-5000 netto från ditt senaste beslut/summa att betala.Tack, men ökat med 4-5000 netto från beslut eller från ex senaste nekade omprövningen? vilket inkomst?