Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Omprövning av skuldsanering

Ja det förstår jag om de gör det före Skusan avslutas, vilket de gjorde i juni då inkomstuppgifterna uppdaterades hos Skatteverket. Men att de tar upplysning samma dag som skusan avslutas förstår jag inte vitsen med då det ändå är sent för dem att inkomma med en omprövning.
Det handlar inte om att de vill ompröva något utan det sker bara per automatik i samband med att den avslutas då din betalningsförmåga förändras. Även om ärendena är gamla så har de funnits reggade i systemet sedan tidigare och då blir det automatiskt att det uppdateras

Min förvirring är total nu. Fick detta svaret från axactor som är dem som omprövat.

"Hej! Tack för ditt meddelande. Systemet tar kreditupplysningar automatiskt och då vi ska få sista betalningen enligt skuldsaneringen i november kommer ärendena avslutas först då."

Hej, varför tog ni en kreditupplysning 7/9 efter min skuldsanering var klar. Den slutade 5/9 - var min fråga

Min förvirring är total nu. Fick detta svaret från axactor som är dem som omprövat.

"Hej! Tack för ditt meddelande. Systemet tar kreditupplysningar automatiskt och då vi ska få sista betalningen enligt skuldsaneringen i november kommer ärendena avslutas först då."

Hej, varför tog ni en kreditupplysning 7/9 efter min skuldsanering var klar. Den slutade 5/9 - var min fråga
Detta är ju lite felaktigt.
Dem får kanske sin sista betalning i november, men det är ju för att KFM bara betalar ut under vissa månader (tror 2 gånger om året?) så du kan ju betala färdigt i juni och då vara klar men dem får inte sin sista betalning förens i november.

Oavsett vad, så borde inte beslutande part godkänna överklagan eftersom att saneringen är slutförd. Om du t.ex tar en uc upplysning på dig själv, så borde det inte finnas något där alls?

Detta är ju lite felaktigt.
Dem får kanske sin sista betalning i november, men det är ju för att KFM bara betalar ut under vissa månader (tror 2 gånger om året?) så du kan ju betala färdigt i juni och då vara klar men dem får inte sin sista betalning förens i november.

Oavsett vad, så borde inte beslutande part godkänna överklagan eftersom att saneringen är slutförd. Om du t.ex tar en uc upplysning på dig själv, så borde det inte finnas något där alls?
Precis är helt "clean" på upplysning nu

Jag kan tyvärr inte lindra din oro.
Det enklaste är att antingen prata direkt med din handläggare eller gå ner på kommunkontoret och prata med skuld/budget rådgivaren.

Även om borgrnären kommer med en omprövan innan sista datumet på din skuldsanering så är ju fortfarande de facto kvar att din skuldsanering är slut i september, stort grattis till det ! En omprövning lär ge avslag eftersom det inte finns något att behandla.

1. Deras svar är en förklaring till varför de tagit en upplysning och ger inte svar på varför de inkommer med en omprövning två dagar efter avslutad sanering. Detta borde ”ogiltig förklaras” av kfm då den ej kom i tid.

2. UC är inte sammankopplad med kfm på det sättet. Du blir automatiskt clean när 5 år passerat. Men om en borgenär har inkommit med en omprövning i tid och det är 6 månaders väntetid som ev kan förlänga skusan så tänker jag att UC uppdateras på nytt om kfm tar beslut om förlängning.

3. Kfm betalar ut till borgenärerna en gång per år vilket alltid sker två månader efter beslut om inledande och ser därför olika ut för alla. I ditt och mitt fall görs en utbetalning i november. Det kan du även utläsa i ditt beslut.

De verkar oxå förvirrade och gör fel då och då

Jag kan tyvärr inte lindra din oro.
Det enklaste är att antingen prata direkt med din handläggare eller gå ner på kommunkontoret och prata med skuld/budget rådgivaren.
Man har ingen handläggare

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp