Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Omprövning av skuldsanering - avslag - överklagan

Givetvis är betalningar till KRF och de utgifter som är bestämda prio 1.
Många här inne tycker jag är ganska dömande, men det kan givetvis också ofta bero på att man sällan vet hela sanningen till 100 % om en persons förutsättningar och situation.

Tackar ödmjukast till de som svarat med förslag på lösningar och de som talat utifrån kunskap.
Hoppas verkligen det går bra för dig. Håller alla tummar

Givetvis är betalningar till KRF och de utgifter som är bestämda prio 1.
Många här inne tycker jag är ganska dömande, men det kan givetvis också ofta bero på att man sällan vet hela sanningen till 100 % om en persons förutsättningar och situation.

Tackar ödmjukast till de som svarat med förslag på lösningar och de som talat utifrån kunskap.
Tror tyvärr inte många Lärt sig nåt heller trots att de fått skuldsanering, sen absolut köper ja att omständigheter kan ske i livet , men man läser väldigt mkt om " oj hoppsan ja råka visst tjäna 10 000 kr extra i månaden, tror ni ja blir av med skusan" man kanske ska ta reda på info å sen är de ba ett samtal bort å ringa KFM å fråga också , jag själv har ingen skuldsanering idag men Löneutmätning. Ringer Direkt om de är nåt för jag vill göra rätt för mig , man tjänar på de alla dagar i veckan

lånar denna tråd lite om någon kan förklara mit avslag jag fick förra året??? jag har gjort en ny vi skuldrådgivaren men de tyckte att det var synd att jag inte överklagade den andra eftersom den innehöll lite fel.

lånar denna tråd lite om någon kan förklara mit avslag jag fick förra året??? jag har gjort en ny vi skuldrådgivaren men de tyckte att det var synd att jag inte överklagade den andra eftersom den innehöll lite fel.
Då får du ju faktiskt dela med dig också. Ingen kan yttra sig utan info :)

Det är nog svårt att förklara så mycket på den rätt begränsade infon.

Massa läsning Men beror avslaget bara på bilen ???
Beslut
Kronofogdemyndigheten (Kronofogden) avslår din ansökan om skuldsanering.
Anledningen är att det i dagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering för dig.
Ansökan och utredning Dina personliga och ekonomiska förhållanden Du är 39 år, har en partner och ni hyr en bostad.

Ni har åtta barn som bor hos er på heltid. Ni får totalt 17 787 FEL ska vara 16740 kronor i barnbidrag samt flerbarnstillägg. 16740 är med flerbarntilläget.

Ditt/Dina barn har påverkats av din skuldsituation sedan år 2018. Ni har en boendekostnad om 10 300 kronor per månad.

Du har inte sökt nytt boende på grund av din familjesituation.

Du är tillsvidareanställd om 100 procent inom industriell tillverkning och har en inkomst om 34 350 kronor.

Du har inkommit med handlingar som styrker att du har en tjänstebil Fel det är en personalbil vilket jag sa till dom flera gånger.
Du betalar 4 896 vilket är med Fel kronor per månad för bilen.

Du uppger att du använder bilen privat och kan inte förklara varför bilen står angiven som tjänstebil. Du uppger att det inte stämmer.

Du har bilen för att kunna ta dig till ditt arbete. Du tog en bil på företaget eftersom du trodde att det skulle vara förmånligt. Du uppger att du försökt reda ut situationen med din arbetsgivare och försökt att säga upp bilen utan framgång. Du uppger att din arbetsgivare menar att bilen är bunden till ett avtal i 36 månader. Du uppger att det är 29 månader kvar på

Hushållet har inte rätt till bostadsbidrag.

Dina kostnader per månad är: - 2 653 kronor för resor med bil. Vid beräkning av detta belopp har vi tagit hänsyn till de skatteavdrag som du har möjlighet att göra. Du måste resa med bil på grund av att du använder bilen i tjänsten.

Din partner är föräldraledig och får föräldrapenning om 10 013 kronor. Från och med mars 2024 kommer din partner att arbeta och ha en inkomst om 24 000 kronor.

Din partner har inga månatliga kostnader.

Din partner är föräldraledig och får föräldrapenning om 10 013 kronor. Från och med mars 2024 kommer din partner att arbeta och ha en inkomst om 24 000 kronor.

Samtliga beskattningsbara inkomster ovan redovisas per månad före skatt. Du saknar tillgångar som kan användas till att betala dina skulder.

Dina skulder och bakgrunden till din skuldsättning Dina skulder är enligt ansökan 1 058 972 kronor. Skulderna består i huvudsak av fordonsskulder och konsumtionsskulder. Du har skulder på grund av att du har konsumerat mer än dina inkomster tillåtit.

Du har konsumerat mer än dina inkomster har tillåtit eftersom du har inte kunnat hantera din konsumtion och tänkt på konsekvenserna. Detta var under mellan åren 2014-2022.

Dina fordonsrelaterade skulder uppkom mellan åren 2014-2020.

Dina konsumtionsskulder uppkom i samband med att du tappade kontrollen över din ekonomi på grund av ohälsa. Du har konsumerat och sålt bilar för att må bättre. Du uppger att du fastnade i en lånekarusell. Senaste lån togs maj 2023. Du tog då lån för att du inte fick lön från din arbetsgivare efter en miss. Innan dess var senaste skuldsättning under förra året.

Du har betalat vad du har kunnat, arbetat mer än heltid för att öka dina inkomster och förhandlat med dem du är skyldig pengar.

Kronofogdens bedömning
Du har en tjänstebil som du inte har några starka skäl att behålla, och avgiften du betalar är hög.
Om du förbehålls en kostnad för avgiften, skulle det innebära att de du är skyldig pengar skulle få mindre betalt. Därför bedömer vi att du inte kan förbehållas en kostnad för tjänstebilen. Du skulle därmed inte ha utrymme att betala tjänstebilen under en skuldsanering, och skuldsaneringen skulle inte bli hållbar för dig
Detta talar emot en skuldsanering för dig.

Vi har gjort en helhetsbedömning av din situation. Vi bedömer att det i dagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering för dig. Vi avslår därför din ansökan.

I detta beslut har vi inte gjort någon bedömning av om du är tillräckligt skuldsatt för att kunna få skuldsanering.

Rättsligt stöd för beslutet Vi har fattat vårt beslut med stöd av följande regler i skuldsaneringslagen (2016:675).

Personen ska inte ha möjlighet att betala sina skulder inom överskådlig tid, det vill säga på många år. Vi tar hänsyn till alla omständigheter som påverkar möjligheterna att betala (7 §).

En skuldsanering behöver vara skälig med hänsyn till de personliga och ekonomiska förhållandena. Vi tar hänsyn till hela situationen och särskilt till hur och varför skulderna har uppkommit, vad personen har gjort för att försöka betala dem och hur han eller hon har medverkat vid handläggningen (9 §).

Japp din personalbil är anledningen till avslaget.
En personalbil är inte en tjänstebil utan räknas som en förmånsbil.

Nackdelen med personalbil är att du har utöver förmånsvärde ett avdrag på din lön.

Gör dig av med bilen och du har löst den biten och en ny ansökan kanske går igenom.

Japp din personalbil är anledningen till avslaget.
En personalbil är inte en tjänstebil utan räknas som en förmånsbil.

Nackdelen med personalbil är att du har utöver förmånsvärde ett avdrag på din lön.

Gör dig av med bilen och du har löst den biten och en ny ansökan kanske går igenom.
Hej den är borta nu men tyvärr till ett högt pris men jag har kommit överens med min arbetsgivare så att de kommer dra av min lön de kommande månaderna!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp