Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Omprövning av skuldsanering - avslag - överklagan

De tittade såklart på mitt fall och det har ju granskats utifrån krf riktlinjer. Jag har lyckats lösa 1,5 extra betalning, bad en i familjen om hjälp. Varit så otroligt orolig. Kommer göra mitt yttersta för att komma ikapp snabbt. Otroligt jobbigt att hamna efter . Med tiden blir detta rätt och får hoppas att jag hinner i kapp innan någon överklagar .

Med tanke på att skuldsaneringen redan pågått i 3 år så tror jag att du har fel. Men det förutsätter att man ligger i fas när utbetalningen till borgenärerna sker.
När sker den årliga betalningen till borgenärerna?

Om du haft skuldsanering i 3 år och du ligger efter med 4 månader på totalt 40 000 kr pga att du hade det tufft ekonomiskt i början av skuldsaneringen och att den startade tidigare än du trodde. Så är det ändå 3 år sedan som skuldsaneringen startade. Så 2 1/2 år in i skuldsaneringen så började du ligga efter?

Om du haft skuldsanering i 3 år och du ligger efter med 4 månader på totalt 40 000 kr pga att du hade det tufft ekonomiskt i början av skuldsaneringen och att den startade tidigare än du trodde. Så är det ändå 3 år sedan som skuldsaneringen startade. Så 2 1/2 år in i skuldsaneringen så började du ligga efter?
Hade en annan betalplan i början, ändrades senare pga jobbförändring.

Ska man då vänta och betala in ett helt månadsbelopp när man fått ihop det istället för att pytsa in några tusen då och då?
Man kan varken strunta i att betala eller betala mer som man behagar, eller pytsa in då och då om man ligger efter. Då har man totalt fallerat i sin ekonomiska rehabilitering och följer således inte betalplanen som är satt. En skuldsanering fungerar inte såhär. Allt står i beslutet som skickas ut.

På tal om detta ovan, får jag betala denna månadens avisering på måndag säger vi? Eller måste det vara efter 25:e?

På tal om detta ovan, får jag betala denna månadens avisering på måndag säger vi? Eller måste det vara efter 25:e?
Får och får. Varje månad ska betalas. Betalar du in nu på måndag har du onekligen kommit över en större summa pengar och är något sånt återkommande bör en ombeprövning göras, om inte annat ser borgenärerna en gång per år dina inkomstuppgifter och kan således skicka in en ombeprövning. Är det från egna sparkapital eller sparad lön är det upp till dig att betala när du vill varje månad bara du betalar exakt summa varje månad varken mer eller mindre. När det exakt ska vara betalt varje månad står väl i beslutet, osäker där.

Ja det är klart du får. Min man betalade alltid in sin betalning kring den 18:e för det var då han fick sin "lön". Huvudsaken är ju att det är betalt innan månadens slut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp