Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Omprövning av skuldsanering - avslag - överklagan

Om man ligger efter med 4 betalningar, borgenär har ansökt om omprövning men krf avslog denna ansökan.

Hur vanligt är det att borgenärer överklagar detta beslut?

Jag kommer att komma ikapp dessa 4 betalningar över tid genom att amortera in på betalningsfria månader, men är rädd att ibte hinna om borgenärer överklagar beslutet.

Superorolig nu och mår skit.

Det finns ingen statistik för det, men det låter ju som något någon borde ha nära till hands och överklaga, det är ju inte särskilt bra att ligga efter med hela 4 månader.

Hur motiverade KFM avslaget på omprövnigen?

De sa att det var ringa och därför avslogs förfrågan om omprövning. Men för att hinna ikapp måste jag ha er tid och är jätteorolig nu att det ska överklagas och gå direkt till tingsrätt.

De sa att det var ringa och därför avslogs förfrågan om omprövning. Men för att hinna ikapp måste jag ha er tid och är jätteorolig nu att det ska överklagas och gå direkt till tingsrätt.

Det lät generöst att se 4 månaders obetalt som ringa.
Hur mycket pengar ligger du efter med?
Jag skulle räkna med att det överklagas och förhålla mig till det.

En bekant låg också 4 månader efter och vid en omprövning gav KF samma svar som du fick - Avslag pga ringa. Sedan hände inget mer än att handläggaren ringde min bekanta och sa att det var ok sålänge denne betalade ikapp senast månaden för nästa utbetalning till borgenärerna. Så det blev ingen överklagan av beslutet och min bekante lyckades betala ikapp.

Nu grundar sig mitt svar på en person så det ger ju inte mycket statistiskt underlag men kanske kan det lugna dig lite över denna sak som du ändå inte kan påverka (annat än att betala in såklart).

Personligen hade jag verkligen försökt allt för att betala ikapp asap.

Menar att krf sa att det ansågs som ringa och avslog därför ansökan.
En bekant låg också 4 månader efter och vid en omprövning gav KF samma svar som du fick - Avslag pga ringa. Sedan hände inget mer än att handläggaren ringde min bekanta och sa att det var ok sålänge denne betalade ikapp senast månaden för nästa utbetalning till borgenärerna. Så det blev ingen överklagan av beslutet och min bekante lyckades betala ikapp.

Nu grundar sig mitt svar på en person så det ger ju inte mycket statistiskt underlag men kanske kan det lugna dig lite över denna sak som du ändå inte kan påverka (annat än att betala in såklart).

Personligen hade jag verkligen försökt allt för att betala ikapp asap.
Tack snälla du för svar, jag kommer göra allt för att betala ikapp. I december och juni kommer jag betala in extra och hoppas att så länge som max 2-3 amorteringar ligger och skvalpar att det blir ok och accepteras så får jag skynda allt jag kan att ställa detta till rätta. Mår enormt dåligt över detta

Ja du har nog rätt. Ska se om jag kan lösa det på något vis så att jag som max ligger efter med 2 amorteringar. Det är 40.000 totalt cirka just nu .
Det lät generöst att se 4 månaders obetalt som ringa.
Hur mycket pengar ligger du efter med?
Jag skulle räkna med att det överklagas och förhålla mig till de

Menar att krf sa att det ansågs som ringa och avslog därför ansökan.

Tack snälla du för svar, jag kommer göra allt för att betala ikapp. I december och juni kommer jag betala in extra och hoppas att så länge som max 2-3 amorteringar ligger och skvalpar att det blir ok och accepteras så får jag skynda allt jag kan att ställa detta till rätta. Mår enormt dåligt över detta
Vad är anledningen till att du missat 4 månader?
Har du haft en förändring i inkomst borde du ha gjort en egen omprövning.

Vad är anledningen till att du missat 4 månader?
Har du haft en förändring i inkomst borde du ha gjort en egen omprövning.
Jag hade problem med ekonomin i början och saneringen började snabbare än tänkt så låg efter från start, men nu kan jag komma ikapp och allt fungerar bara jag amorterar in på de 2 månaderna där man egentligen slipper amortera.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp