Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Omprövning av skuldsanering - avslag - överklagan

4 missade betalningar gränsar till icke ringa men tänker att det är avhängigt med orsaken för att bedömas som ringa.Tänker att Kfms beslut väger tungt om frågan avgörs i TR. Tror att en överklagan är nog 50/50 i ditt fall.

Dock som du och andra skriver är det ett risktagande att vänta in till juni. Görs det en ny omprövning finns det faktiskt risk att den nya handläggaren inte bedömer på samma sätt, kanske har svårt att göra en helhetsbedömning pga mindre erfarenhet eller är för rigid. Har sett otaligt många exempel här där det görs godtyckliga bedömningar. Olika handläggaren bedömer olika trots ganska likartade underlag.

Borgenärerna underrättas i jan, mars, juni, sept och dec om man ligger efter.
Hoppas du kan betala ikapp så snart som möjligt då detta är verkligen en andra chans.

Hur länge har du haft skuldsanering?
Vilken/ vilka borgenärer omprövade?

4 missade betalningar gränsar till icke ringa men tänker att det är avhängigt med orsaken för att bedömas som ringa.Tänker att Kfms beslut väger tungt om frågan avgörs i TR. Tror att en överklagan är nog 50/50 i ditt fall.

Dock som du och andra skriver är det ett risktagande att vänta in till juni. Görs det en ny omprövning finns det faktiskt risk att den nya handläggaren inte bedömer på samma sätt, kanske har svårt att göra en helhetsbedömning pga mindre erfarenhet eller är för rigid. Har sett otaligt många exempel här där det görs godtyckliga bedömningar. Olika handläggaren bedömer olika trots ganska likartade underlag.

Hoppas du kan betala ikapp så snart som möjligt då detta är verkligen en andra chans.

Jag förstår, tack snälla för ditt utförliga svar. Vet du vilket datum i september utskicket går iväg? Jag kommer göra allt jag bara kan för att minska dessa 4 månader jag ligger efter med. Jag hoppas inget hinner hända till december då. Blir mycket svårt som det är att knappa in snabbare än så. Men ska verkligen göra allt för att minska med 2 betalningar snarast :/ mår som ni förstår otroligt dåligt över detta.

Senast ändrad:
Om du vet vilken borgenär det är som har begärt omprövning kanske man kan ringa till dem och förklara läget ? Eller det kanske man inte ska jag vet inte

lider med dig iaf jag hade inte fungerat som människa om det hänt mig, skusan är uppe på en pedistal högre än rymden för mig prio mässigt och jag ska få ny lön nu i november och vet inte om jag ska ompröva eller ej….

lönen är nämligen inte fast utan det är timmar istället för månadslön jag haft tidigare…

men jag önskar dig stort lycka till iaf och hoppas verkligen du klarar dig från omprövning från borgenär.

styrkekram från mig !

Det kan nog hävas på bristande betalning senare också, du ligger ju efter, och någonstans är det väl tanken att man ska lära sig betala enligt plan. Att konstant ligga ett par månader efter borde i sig vara skäl för havande.

Det kan nog hävas på bristande betalning senare också, du ligger ju efter, och någonstans är det väl tanken att man ska lära sig betala enligt plan. Att konstant ligga ett par månader efter borde i sig vara skäl för havande.
Vi får hoppas att avslaget de nu gett innebär att jag iaf får typ 2 månader på mig att lösa till detta

När i månaden vet du det? Tänker att om man har betalat sista dagen i mars då har ju kanske den inte hunnit bokföras ?

Jag förstår, tack snälla för ditt utförliga svar. Vet du vilket datum i september utskicket går iväg? Jag kommer göra allt jag bara kan för att minska dessa 4 månader jag ligger efter med. Jag hoppas inget hinner hända till december då. Blir mycket svårt som det är att knappa in snabbare än så. Men ska verkligen göra allt för att minska med 2 betalningar snarast :/ mår som ni förstår otroligt dåligt över detta.
Nej det vet jag tyvärr inte. Gissar på sista sept.

När i månaden vet du det? Tänker att om man har betalat sista dagen i mars då har ju kanske den inte hunnit bokföras ?
Nej det vet jag inte.
Tänker att det går ut info till borgenärerna om du missat föregående månader, d v s dec, jan, feb. Betalar du feb i slutet av mars så får borgenärerna inte nys om det. Detta då du får en påminnelse tre veckor efter vilket gör att du hamnar i mitten på mars och måste få chansen att betala ikapp. Alltså detta är min gissning/tolkning, annars skulle kfm ha mycket att stå i om de meddelar borgenärerna så fort ngn missat en betalning och genom påminnelsen inte fått chans att betala ikapp. Förut meddelades borgenärerna vid påminnelse nr 2. Vet inte hur det är med det nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp