Den skulle sluta november 2023 men de skickade in omprövning i januari 2023 och i april 2023 blev den förlängd.Hann din skuldsanering avslutas innan du fick nya beslutet ? Eller hade du en tid kvar och sen kom beslutet ?
Då var det med ganska bred marginal dom var ute med den ansökan. Lite tråkigare om den kommer in så beslut kommer efter man avslutatDen skulle sluta november 2023 men de skickade in omprövning i januari 2023 och i april 2023 blev den förlängd.
Trodde 5 år var Max sen abslut inte mer. Tydligen längre då alltså.
Ja jösses.Anmärkning kvarstår den extra tiden man får !
Ja.Då var det med ganska bred marginal dom var ute med den ansökan. Lite tråkigare om den kommer in så beslut kommer efter man avslutat
Ja.
Vad tror du om att ompröva nu när vi separerar? Kan de förvärra och förlänga de hela igen?
Japp , förstått det med så men tänker mer att det är en förlängd skuldsanering men de borde vara samma där med?Du kan inte få förlängt på egen omprövning vad jag vet.
Du får inte förlängd sanering när det du själv som omprövar. Tycker du ska göra det. Chansen finns ju faktiskt att också de t o m ändrar tillbaka till fem år. Din situation har ju ändrats rätt mkt i o m din separation.Så de finns risk att om jag omprövar för att vi separerar att de blir förlängt till 7 år förstår inte ?
Jag tror inte en förlängd skuldsanering kan förkortas i senare prövning. Vill man inte ha förlängd får man öveklagaDu får inte förlängd sanering när det du själv som omprövar. Tycker du ska göra det. Chansen finns ju faktiskt att också de t o m ändrar tillbaka till fem år. Din situation har ju ändrats rätt mkt i o m din separation.
Så är det säkert. Tro det jag tänkte på var någon här i forumet som fått kortare betalplan plan efter en omprövning.Jag tror inte en förlängd skuldsanering kan förkortas i senare prövning. Vill man inte ha förlängd får man öveklaga