Tror en hel del gör vilken man handläggare man får vi omprövningen medJa jag tänker att det kanske beror på hur nära gränsen man ligger redan el så är det som vi sagt...Beroende handl....![]()
vissa kanske 2k netto ! Andra kanske tycker 5k netto 
Det är just nu 3 mån för omprövning ! Om du vill betala mer eller mindre !Hur lång tid tar en omprövning?
Står 4 månader på KF´s hemsida men det gäller väl inte om man bara anmäler en omprövning att man fått lönehöjning och kan betala mera... Eller?
Jag förmodar att du menar 2-3000kr mer per månad och inte totalt?Står samma i mitt beslut ! Ja alla handläggare säger olika ! Vissa säger 3k netto medans andra säger 2k brutto ! Kommer ompröva om jag får 3k brutto eller mer totalt på ett år ! Nu ligger 5800 kr med allt ! Men kommer sluta på mellan 2-3000 kr i december totalt på hela året
Ja det stämmer 2-3000 kr mer per månad bruttoJag förmodar att du menar 2-3000kr mer per månad och inte totalt?

Ja, sök omprövning med den ökningen.Hej.
Här kommer en till med samma funderingar.
Hade en bruttolön på 24,000 kr vid beslut och efter årets höjning hamnar jag på 28800 brutto. Ökningen är från årliga löneökningar på samma arbete.
Övriga utgifter är ungefär detsamma.
Siffror är inte min starka sida
(kanske därför jag hamnade där jag är) är det dags att söka omprövning?
Hade med sökt omprövning på den ökningen ! Min ökning är ännu större så sökte med omprövning. Visst i december månad så är siffrorna betydligt lägre och ser bättre ut på 12 mån . Men just nu är det ca 7-8k mer totalt per månad ! Så sökte med ! Man har ju igenteligen inget att förlora på det själv att man söker ! Vill ju behålla min 3 åriga plan . 19 betalningar kvar nuJa, sök omprövning med den ökningen.