- Meddelanden
- 34
- Mottagna reaktioner
- 6
- Poäng
- 32
Ni som har skuldsanering, om ni tex skulle missat en betalning en månad, inte har råd eller dylikt. Vad händer då?
En påminnelse är ingen fara, vid påminnelse två skickas information till borgenärena att du inte betalat i tid.Ni som har skuldsanering, om ni tex skulle missat en betalning en månad, inte har råd eller dylikt. Vad händer då?
Hur lång tid tar det att få påminnelse1?En påminnelse är ingen fara, vid påminnelse två skickas information till borgenärena att du inte betalat i tid.
Inte råd ? Du måste prioritera din skuldsanering du får inte chansen igen.
Jag betalade in 22 kr för lite då jag missuppfattade min omprövning och det tog max två veckor innan den kom.Hur lång tid tar det att få påminnelse1?
En påminnelse är ingen fara, vid påminnelse två skickas information till borgenärena att du inte betalat i tid.
Inte råd ? Du måste prioritera din skuldsanering du får inte chansen igen.

Jag har full förståelse för det, tyvärr så anser skusan att man ska använda sin buffertpeng då. Bättre att ringa till skusan och säga som det är.Jag vill nog tro att den stora massan självklart prioriterar sin betalning till Skusan, men det är inte alla förunnat att få del av stora behållningar av sin lön vid de betalningsfria månaderna och därmed kan lägga undan pengar till sk. oförutsedda kostnader...
För dom räcker det med ett akut besök hos t.ex tandläkaren för att haverera oerhört mycket...![]()
Oj så snabbt! När kommer andra påminnelsen om man inte hinner betala första?Jag betalade in 22 kr för lite då jag missuppfattade min omprövning och det tog max två veckor innan den kom.
Oj så snabbt! När kommer andra påminnelsen om man inte hinner betala första?
Har nämligen hamnat efter med en betalning pga karleländet. Jag hjälpte ju han att begära anstånd i sin löneutmätning för att kunna köpa en bil för att ta sig till jobbet. Han fick anstånd i två månader. Fixade också så att han ansökte om jämkning vilket han fick, ingen skatt resten av året. Så för att han skulle kunna ta sig till jobbet direkt och inte en månad senare betalade jag hans bil. Skulle ju få tillbaka pengarna när augustilönen kom. Blev omöjligt att betala in drygt 36000 kr till Skusan då (fick pga omprövningen betala 0 i juli och dubbelt i augusti). Men då passade han ju på att vara otrogen, begära skilsmässa och dra. Så några pengar från honom lär jag ju inte få. Löser problemet själv, men blir en månad sen med en del av betalningen.Oj så snabbt! När kommer andra påminnelsen om man inte hinner betala första?