Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Om man har en skuld på 9 tusen är det löneutmätning man får då?

Kommer eventuellt släppa en avbetalning plan som ligger hos kronofogden...är på ca 8-9 tusen o den ska va betald nu på måndag den 27e november efter helgen Annars får jag en anmärkning. Planen va att betala allt nu men då kommer ja hamna efter med andra grejer o ja orkar inte försöka pussla ihop allt längre.....Tänkte nu släppa detta till kronofogden. Så efter helgen kommer kvarnarna börja rulla elr vad man ska säga...Jag har fast jobb o jobbar så antar att de blir löneutmätning först? Har en bil värd ca 30 tusen o bör ihop med sambo men han äger typ allt...

Är skulden till samma?

Jag hade ringt dem på måndag och förklarat läget. Känns som den summan borde de gå att ordna, kanske du betalar ett mindre belopp denna månad och resten sen eller delar upp? Ring och förklara läget, är aldrig omöjligt och dem du är skyldig ser nog heldre att få in pengarna utan kfm.

Skulden är till credit star...ligger nu hos ett inkasso bolag o har ringt kronofogden men dom säger att ja måste kontakta dom ja har skulde hos men dom vill ju ha betalt så det som möjligt så allt känns rätt kört nu suck

Är skulden till samma?

Jag hade ringt dem på måndag och förklarat läget. Känns som den summan borde de gå att ordna, kanske du betalar ett mindre belopp denna månad och resten sen eller delar upp? Ring och förklara läget, är aldrig omöjligt och dem du är skyldig ser nog heldre att få in pengarna utan kfm.

Kommer eventuellt släppa en avbetalning plan som ligger hos kronofogden...är på ca 8-9 tusen o den ska va betald nu på måndag den 27e november efter helgen Annars får jag en anmärkning. Planen va att betala allt nu men då kommer ja hamna efter med andra grejer o ja orkar inte försöka pussla ihop allt längre.....Tänkte nu släppa detta till kronofogden. Så efter helgen kommer kvarnarna börja rulla elr vad man ska säga...Jag har fast jobb o jobbar så antar att de blir löneutmätning först? Har en bil värd ca 30 tusen o bör ihop med sambo men han äger typ allt...
Tänk på att släpper du en skuld och får löneutmätning har du inget utrymme till att betala dina andra skulder.

Skulden är på 7 tusen såg ja nu:/ planen är att betala 3500kr nu på måndag...då får ja ju anmärkningen med:( sen efter 3 veckor kommer nästa lön o då ska ja betala bort de sista på skulden... tror ni att jag hinner de elr kommer dom hinna göra en löneutmätning??

Okej. Men då ringer du inkasso bolaget på måndag.

Förklarar läget, gör en betalningsplan med dem ev som du säger att du betalar 3500 nu och resten nästa månad. Men de kanske till och med går med på ett mindre belopp men som sagt ring dem, dem är oftast trevlig och vill få in betalning men betalnings planer går oftast att ordna.

Känner 7500 till kronofogden med löneutmätning för dem summan kommer ställa till med andra problem för då kommer du inte få utrymme för annat

Det tar vanligen lång tid dock. Jag skulle bli förvånad om detta leder till löneutmätning innan våren. Säg att det blir runt påsk om det går snabbt. Nu beror detta inte så mycket på att Kronofogden är långsamma, utan mer på att de flesta är allt annat än snabba med att begära verkställighet. Det kan mycket väl dröja ett år.

Okej. Men då ringer du inkasso bolaget på måndag.

Förklarar läget, gör en betalningsplan med dem ev som du säger att du betalar 3500 nu och resten nästa månad. Men de kanske till och med går med på ett mindre belopp men som sagt ring dem, dem är oftast trevlig och vill få in betalning men betalnings planer går oftast att ordna.

Känner 7500 till kronofogden med löneutmätning för dem summan kommer ställa till med andra problem för då kommer du inte få utrymme för annat

Tror dom kommer neka mig avbetalningsplan då jag inte följde den första :( är de värt o ringa ändå?:( va ska ja säga?:/ jan betala 3500kr nu o resten sen..

Svar på fråganni rubriken: ja. Och med stor säkerhet skulle den inte påbörjas i år.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp