Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

om jag drar tillbaka min bestridan kronofogden

Jag har ett inkasso ärrende hos Colligenta, detta har gått vidare till kronofogden då jag var bortrest och inte han ordna med en avbetalningsplan.

Bestred detta hos kronofogden för att vinna tid, mailade Colligenta och frågade om möjlighet till avbetalningsplan. Då skriver dom att för att kunna göra en avbetalningsplan så måste jag dra tillbaka min bestridan? låter jättekonstigt, om jag gör upp en avbetalningsplan med dom så måste dom ju kunna dra tillbaka ärrendet hos kronofogden eller?

Om jag drar tillbaka min bestridan och gör upp en avbetalningsplan med dom får jag då en anmärkning hos kronofogden? isåfall behåller jag min bestridan och skickar dom till tingsrätt så hoppas jag att jag hinner skrapa ihop så jag kan betala skulden innan det går vidare till utslag. Men inte säker på att jag hinner få ihop pengarna hade behövt två löner på mig istället för 1.

Dom kan men vill inte. Dom vill ha utslaget eller skulden fastställd i dom så dom kan ansöka om verkställighet direkt om planen inte följs

Okej misstänkte det, då får jag avakta papper från tingsrätten och sen medge skuld o hoppas på avbetalningsplan.

Okej misstänkte det, då får jag avakta papper från tingsrätten och sen medge skuld o hoppas på avbetalningsplan.

Får du en avbetalningsplan efter tingsrätten drabbas du inte av en betalningsanmärkning heller. Så jag tycker du tar rätt beslut.

Jag har ett inkasso ärrende hos Colligenta, detta har gått vidare till kronofogden då jag var bortrest och inte han ordna med en avbetalningsplan.

Bestred detta hos kronofogden för att vinna tid, mailade Colligenta och frågade om möjlighet till avbetalningsplan. Då skriver dom att för att kunna göra en avbetalningsplan så måste jag dra tillbaka min bestridan? låter jättekonstigt, om jag gör upp en avbetalningsplan med dom så måste dom ju kunna dra tillbaka ärrendet hos kronofogden eller?

Om jag drar tillbaka min bestridan och gör upp en avbetalningsplan med dom får jag då en anmärkning hos kronofogden? isåfall behåller jag min bestridan och skickar dom till tingsrätt så hoppas jag att jag hinner skrapa ihop så jag kan betala skulden innan det går vidare till utslag. Men inte säker på att jag hinner få ihop pengarna hade behövt två löner på mig istället för 1.
Du få i alla fall ingen betalningsanmärkning när tingsrätten meddelat skulden i en dom. När du fått domen så kommer företaget höra av sig och då frågar du om en avbetalning på skulden.

Ja det är det jag hoppas på. Hoppas bara dom går med på en plan då.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp