Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Om du fick designa din egna långivare – vad skulle den göra annorlunda?

Tydliga kriterier på vad som krävs för att bli beviljad ett lån.

Många skuldsatta gillar att "chansa" och drar på sig onösigt många UC-förfrågningar som bara gör det värre. Om ni har tydliga kriterier och vill väl så vill ni inte att kunden "bränner" en förfrågan i onödan om kunden ändå inte kommer bli godkänd.

Kanske att ni listar tydliga kriterer och att ni kör en kreditz / KALP innan ansökan för att se redan där om ni kan bevilja ett lån innan en UC. Alternativt att man kan ladda upp en UC-kopia för att få ett preliminärt besked innan den faktiska upplysingen tas?

Så får man ett svar innan en UC tas - Typ - baserat på kredit / UC-kopia kan vi inte bevijla lån pga xyz, ( för hög belåning / för många uc osv ) vi rekommenderar dig att INTE gå vidare och ta en upplysning. Återkom när du är under x belångsingrad / under x antal förfrågningar etc.

En annan sak är att belöna "bra kunder" de som sköter betalningarna och betalar i tid, var flexibla med räntan där och skapa incitament. LIgger ju i ert intresse också att behålla lågrisk kunder, då måste ni vara flexibla med räntan så att de inte byter bort er.

Flexibilitet / transparens och en bra sympatisk kundtjänst.

Tydliga kriterier på vad som krävs för att bli beviljad ett lån.

Många skuldsatta gillar att "chansa" och drar på sig onösigt många UC-förfrågningar som bara gör det värre. Om ni har tydliga kriterier och vill väl så vill ni inte att kunden "bränner" en förfrågan i onödan om kunden ändå inte kommer bli godkänd.

Kanske att ni listar tydliga kriterer och att ni kör en kreditz / KALP innan ansökan för att se redan där om ni kan bevilja ett lån innan en UC. Alternativt att man kan ladda upp en UC-kopia för att få ett preliminärt besked innan den faktiska upplysingen tas?

Så får man ett svar innan en UC tas - Typ - baserat på kredit / UC-kopia kan vi inte bevijla lån pga xyz, ( för hög belåning / för många uc osv ) vi rekommenderar dig att INTE gå vidare och ta en upplysning. Återkom när du är under x belångsingrad / under x antal förfrågningar etc.

En annan sak är att belöna "bra kunder" de som sköter betalningarna och betalar i tid, var flexibla med räntan där och skapa incitament. LIgger ju i ert intresse också att behålla lågrisk kunder, då måste ni vara flexibla med räntan så att de inte byter bort er.

Flexibilitet / transparens och en bra sympatisk kundtjänst.
Tjena!

Tack för svar! Jag tror också mycket på transparens i allt som går. Jag tycker att en “testansökan” bara på kalp ett väldigt bra förslag, så det ska jag ta med mig. Incitament när man betalar håller jag också helt med om!

Tjena!
Jag sitter just nu i slutfasen av att ta fram en ny långivare som fokuserar på kunder som har en del lån och har svårt att få hjälp av andra aktörer. Jag har några frågor som jag hade uppskattat att få era tankar på.
  1. Vilka förmåner eller rewards från andra banker har du uppskattat? Finns det något du saknar/ något ingen erbjuder idag som du verkligen hade velat ha?
  2. Finns det något en kreditgivare/bank har gjort mot dig som du verkligen har uppskattat? Och tvärtom – något du verkligen inte gillat?
  3. Om du själv hade skapat en långivare med fokus på kunder som har flera lån, vad hade du gjort annorlunda för att faktiskt hjälpa kunderna få en bättre ekonomi?
Hade varit väldigt tacksam för svar! Bollar gärna tankar och idéer också.
Har nyss fått samlingslån hos PLUS1 som löste skatteskuld och kronofogdeskuld
Första låneamortering gjordes igår 7554kr/mån med skuld på 380tkr
Tacksam
De var jättetrevliga och tillmötesgående
Inte billigt lån men så mycket bättre än att ha stressen hos KF
🙏🌱

Jul och semestertider, en ”paus” knapp. Dvs att slippa betala 1 månad och inte då att räntan läggs på som vissa banker kör med. Folk hade nog uppskattat det, speciellt sånna som kanske typ inte gör något mer än att bara jobba o betala skulder. Tror folk hade uppskattat att få ett sånt utrymme vid så viktiga tider. Kanske åka och hitta på nått med barnen som de annars aldrig gör eller linknande. I och med gruppen ni tänkt rikta er till så förstår man också att ni kommer fläska på med avgifter och räntor så att erbjuda detta kommer det definitivt finnas utrymme för er😆..
Detta va mitt lilla bidrag.
**OBS: du skrev OM vi själv fick degsigna**😁

Fick du beviljat 2.1 i Blanco eller bolån? Vad är din inkomst?🤣
Fick 1 milj i bolån tillsammans med sambo och sedan samlade de mina 1.1 milj i ett stort lån. Totalt 2.1 milj. Tjänar 38000/månad. Både jag och min sambo blev helhetskunder, lön, pension, sparande, bolån, rubbet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp