Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Om det skitit sig totalt?

Märkligt hur du uttalar dig med största bestämdhet om saker du överhuvudtaget har 0 aning om, precis som inte jag har.

När du säger att barnen har farit illa får du gärna berätta hur eftersom att du verkar ha bättre inblick än oss andra?

Om han nu tar barnen och sedan nästa vecka inte kan ge dom mat så far dom illa. Du talar i presens alltså att dom far illa nu, så man blir ju lite nyfiken....
Snällt svarat :)

Min poäng var att det knappast är något fel i att sträcka ut en hand och be om hjälp. Det borde ligga i individens intresse att söka stöd och hjälp från flera håll.

Skulle det var okej att du t ex kontaktar mamman och berättar hur illa det är så hon kan åtminstone hoppa över en vecka? över mitt förstånd att man skulle välja att utsätta sina barn för misär oavsett vad man tycker om den andra föräldern.
Han kommer absolut inte att utsätta dem för misär, de har haft mat på bordet hittills. Just nu vet jag inte hur det kommer bli. Han är nog lite i chock och förnekelse just nu. Och för sin psykiska hälsa skulle han behöva ”slippa” ha barnen skulle jag säga. Jag känner tyvärr inte frun. Han och jag är ”internetkompisar” som har träffats några gånger, men har daglig messkontakt.

Hur är relationen till barnens mamma? Hade jag varit mamman så hade jag behållit barnen hos mig och sluppit varannan vecka tills hans situation har ordnat sig till det bättre så pass att barnen kan få mat och en pappa som inte är ett nervvrak. Alt att farföräldrarna bidrar med mat till barnen. Barnen har inte gjort nånting och inte valt detta så alla vuxna runt omkring borde tänka på barnens bästa och släppa prestige eller övrigt groll.

Och mitt tips är, som andra redan skrivit, kontakta soc jouren, alt psykakut om han är nära sammanbrott.

Jag hoppas att detta är en ögonöppnare för din vän! Han har alla chanser i världen att bums söka hjälp och jobba mot att bli frisk och om ett år kan allt detta vara ett minne blött och han kan njuta av umgänge med sina barn och känna sig stolt över den resan han gjort och den pappa han blivit.
Eller så kommer han om ett år att själv skapa en tråd som denna och bränt alla pengarna etc etc. Hjälp honom välja den rätta vägen.
Precis håller med till fullo.

Kan din vän anförtro sig åt någon annan som sköter ekonomi och hur är kontakt med hyresvärd med tanke på hyra som släpar? De kanske kan ge uppskov lägga upp avbetalningsplan i samråd med soss och kontaktperson så länge kommande inbetalningar sköts.

Kan din vän anförtro sig åt någon annan som sköter ekonomi och hur är kontakt med hyresvärd med tanke på hyra som släpar? De kanske kan ge uppskov lägga upp avbetalningsplan i samråd med soss och kontaktperson så länge kommande inbetalningar sköts.
Tror inte hyresvärden kommer gå med på det -han är nyinflyttad och har endast betalat 1-2 hyror innan det sker sig. Är ett stort bolag, nyproducerad lägenhet.

Min erfarenhet av detta är att soc inte hjälper överhuvudtaget om det funnits pengar (som man spelat bort). Jag har varit i det läget några ggr och inte fått hjälp. Ens med avstängd el.

Angående hyran är det ju snabba ryck att berätta hur läget är och försöka få till en avbetalningsplan. Men sen får han nog klara månaden ut med hjälp av vänner. Hoppas barnen slipper vara där under denna period iaf.

Min poäng var att det knappast är något fel i att sträcka ut en hand och be om hjälp. Det borde ligga i individens intresse att söka stöd och hjälp från flera håll.

Det håller jag med dig om reagerade mest på att du skrev att barnen far illa det är vi överhuvudtaget inte vet. Ofta har föräldrar en tendens att bli superhjältar när det gäller att få mat på bordet till sina barn. Jag har sett med egna ögon hur en mamma som inte kan simma räddade ett barn som började drunkna. Något som inte ska gå.

Det håller jag med dig om reagerade mest på att du skrev att barnen far illa det är vi överhuvudtaget inte vet. Ofta har föräldrar en tendens att bli superhjältar när det gäller att få mat på bordet till sina barn. Jag har sett med egna ögon hur en mamma som inte kan simma räddade ett barn som började drunkna. Något som inte ska gå.

Du har helt rätt, det var en ogenomtänkt och rätt så känslostyrd kommentar av mig.

Du har helt rätt, det var en ogenomtänkt och rätt så känslostyrd kommentar av mig.

Jag tror dock att du tänker rätt på det stora hela att barnens välbefinnande går framförallt.

Jag tackar bara min lyckliga stjärna att jag tog mig ut spelmissbruket cirka 1 år innan mitt första barn föddes...just av anledningar ni ett par har skrivit i tråden.

Samtidigt så tycker jag att barnen har varit en bra motivation att inte börja spela för jag vill hellre köpa leksaker och Leos Lekland till mina barn än att mata banditer på Malta och Caymanöarna...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp