Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omöjlighet att samla 800k?

Hej,

Jag undrar om någon har erfarenhet att lyckats samla synliga lån till ett stort samlingslån på 800k.
Det är tre lån som ligger på:
320k Norwegian
280k Collector bank
200k Ikano Bank

Många låneförmedlare skryter om att kunna samla 800k men när man läser och forskar i det så är det knappt inga som gör det. 600k är gränsen…
Eller ska man samla istället tre till två då på 500k för att få ner månadskostnaden?

årsinkomst 500k
0 FF
Inga anmärkningar
0.4 på Kreddy

Tacksam för förslag och erfarna om detta.
Vet att det finns en tråd som lyckats hos Nordea om man överför pension etc till dom. Inget jag är intresserad över

Jag känner mest bara till att Nordea ibland erbjuder så stora samlingsblancon. Osäker på om de verkligen kräver att man flyttar över "allt" dit, eller om det mest har blivit ett antagande här på forumet som liksom blivit en "sanning".

I övrigt har du nästan exakt samma förutsättningar som jag. Jag har typ 800 K blanco, knappt 500 K i inkomst och 0.3 i UC.

Jag var länge intresserad av att samla allt i ett jätteblanco. Men efter att ha samlat upp en hel del i ett 500 K-blanco hos Resurs är jag inte så säker längre. Känner mig verkligen fast/fånge i det lånet (blir ju inte bättre av att de inte sänkt räntan en promille trots åtta sänkningar från Riksbanken). Ett stort blanco är ju väldigt svårt att ersätta med ett annat om man tex vill försöka få till en bättre ränta.

Det är ju inte säkert du får ner månadskostnaden (utan att förlänga amorteringstiderna men då är det ju bara en skenbar förbättring egentligen). Så nu är jag mer inriktad på att verkligen amortera ner så mycket jag kan på de mindre lånen.

Kanske att jag försöker samla "allt" på ett ställe när jag kommer ner till 500 K om några år. Vi får se. Men min poäng är i alla fall allt det känns mycket mindre motiverande för mig att amortera extra på ett jättelån som ändå knappt rör på sig.

Skulle du däremot börja fokusera på att få bort Ikano på några år så skulle du verkligen se skillnad för varje extra amortering. Betalar du då "minsta möjliga" på de andra två under några år så är du kanske närmare 500 K totalt och kan lättare samla då om du fortfarande har lust (eller också öser du på med de "nya" pengarna du får lös från att ha blivit av med Ikano och trycker in en extra växel i Collector).

Men vi är alla olika och jag kanske också omprövar mitt beslut att inte försöka samla upp allt på ett ställe.

Nordea om man blir helhetskund kan erbjuda dessa lån. Så om man flyttar allt: Pension, Bolån, Lönekonton, Kort, Barnspar, ISK och AF konton, Sparkonton, försäkringar etc (Vad man nu har) för att bli helhetskund så kan man Ibland lyckas få baka ihop allt där. Du har ganska bra förutsättningar för att pröva med 0 UC och 0.4% i kreditbetyg.
Dom erbjuder inte det på hemsidan utan man får boka ett möte med handläggare. Tips är att inte utöka skulderna utan att vara tydlig med att du vill samla 100% av det du lånar i ett äkta samlingslån

Några källor som jag samlat ihop tidigare:

2025:

Pederlarsson: Fick 900.000 kr hos Nordea genom att flytta pension + lönekonto till Nordea, Vännen fick 1.2 miljoner
https://www.xn--lnforum-exa.se/thre...-tips-för-att-bli-skuldfri.27043/#post-447442

Klas: Fick samla 1 miljon hos Nordea
https://www.xn--lnforum-exa.se/thre...-tips-för-att-bli-skuldfri.27043/#post-460278

Före 2025:

Doodles: Flyttade Bolån + Pension: Fick samla över 1 miljon i ett blanco hos Nordea
https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/nordax-bolån.22464/page-2#post-363037

Henke 54: Samlat 900.000 i ett blanco hos Nordea i samband med att han flyttade över pensionen
https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/samlingslån-200000-kr-möjligt.24239/page-2#post-392733

Skuldsatt 99: Samlade 650.000 hos Nordea i ett blanco (I alla fall fick löfte om det)
https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/hjälp-mig-behöver-samlingslån.22171/page-2#post-358382

Zaozi: Samlingslån 1.2 miljoner hos Nordea, inga bolån. Zaozi Hänvisar även till att han sett fler få det på forumet.
https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/nordea-svåra.22175/#post-357877

Terry: Samlingslån 885.000 kr hos Nordea
https://www.lånforum.se/threads/f%C3%B6rtvivlad-%C3%B6ver-livet.24262/post-393306

Tack för svaren, uppskattas!

jag kommer nog försöka samla på Collector bank för Ikano Bank lånet så småningom så jag har endast två lån.
Då får jag ner månadskostnaden och har dålig ränta på Ikano. Kan förhandla bättre på Collector och samla där till 500k.
Sen försöka mata ner Norwegian bank så jag endast har ett i framtiden.
Är tyvärr inte intresserad att bli helhets kund hos Nordea. Har kompisar som inte gillar dom och lämnat till Länsförsäkringar istället. Betydligt snabbare service där jag bor!

Jag kommer boka upp med Nordea när mina ff går ut, har haft kort/bolån/lönekonto osv där sedan jag fyllde 18. Det är dock ett tag kvar tills dess men jag uppdaterar om hur det går då tänker jag.
Sitter idag med 540k blanco uppdelat på 492 på collector, 47k Anyfin.

månadskostnaden är det ”jobbiga” just nu men man får hålla ut :)

Okej lycka till!
För längesen lyckades jag samla lån med medsökande. Hade inte klarat av det utan det!
Collector lånet är med min far. Jag ska försöka få bort honom som det så jag kan stå på det själv!
det räddade min månadskostnad ordentligt så snart ska jag få ner det ännu mer

Okej lycka till!
För längesen lyckades jag samla lån med medsökande. Hade inte klarat av det utan det!
Collector lånet är med min far. Jag ska försöka få bort honom som det så jag kan stå på det själv!
det räddade min månadskostnad ordentligt så snart ska jag få ner det ännu mer
Stort lycka till, collector har hjälpt mig mycket. Har en kontakt där som du kan få ringa till om du behöver hjälp. Väldigt schysst kille som förstår situationer med ekonomiska problem etc.

Stort lycka till, collector har hjälpt mig mycket. Har en kontakt där som du kan få ringa till om du behöver hjälp. Väldigt schysst kille som förstår situationer med ekonomiska problem etc.
Har haft i åtanke att kontakta collector en tid men inte kommit till skott. Vore tacksam om du kan uppge nr till kontakten antingen här eller direkt till mig.

Tack för svaren, uppskattas!

jag kommer nog försöka samla på Collector bank för Ikano Bank lånet så småningom så jag har endast två lån.
Då får jag ner månadskostnaden och har dålig ränta på Ikano. Kan förhandla bättre på Collector och samla där till 500k.
Sen försöka mata ner Norwegian bank så jag endast har ett i framtiden.
Är tyvärr inte intresserad att bli helhets kund hos Nordea. Har kompisar som inte gillar dom och lämnat till Länsförsäkringar istället. Betydligt snabbare service där jag bor!
Ikano är väldigt bra att prata med, har fått sänkt ränta fler ggr genom att ringa eller maila dom.
5,89 och 6,14 på två lån där nu.

Ikano har dessutom rak amortering och inte annuitetslån. Har också vid något tillfälle lyckas ringa och fått ner räntan hos dom. Samt att dom var snabba att sänka när riksbanken sänkte. Gick att få betalningsplan hos dom några månader om det behövdes

Om man nu kan vara nöjd kund hos en bank så var Ikano det närmsta man kan komma för min del.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp