Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Olycksfall, hur mycket betalt från jobb/försäkringskassan?

Hej
Det är så att jag brutit mitt pekfinger på högerhand och fick sjukintyg i 6v. Jag undrar ifall det finns någon som vart med om liknande situation och hur mycket betalt man får från jobb/försäkringskassan. Gjort skadeanmälan via min fotbollsklubbs försäkringsbolag och väntar på svar. Vad mer kan jag göra? Kan knappt göra något, allt blir mycket mycket svårare, borsta tänderna u name it..

Hej
Det är så att jag brutit mitt pekfinger på högerhand och fick sjukintyg i 6v. Jag undrar ifall det finns någon som vart med om liknande situation och hur mycket betalt man får från jobb/försäkringskassan. Gjort skadeanmälan via min fotbollsklubbs försäkringsbolag och väntar på svar. Vad mer kan jag göra? Kan knappt göra något, allt blir mycket mycket svårare, borsta tänderna u name it..
Kan inte mkt om sånt här men kan ju inte tänka mig att man får så mkt för ett brutet pekfinger.
Jobbet får du ju inget ifrån mer än sjuklönen ett tag om det hände när du spelade fotboll, är ju 80% av lönen om du inte har andra försäkringar sim täcker upp.
Har du egna försäkringar ska du ju såklart anmäla det ditt med.

Kan inte mkt om sånt här men kan ju inte tänka mig att man får så mkt för ett brutet pekfinger.
Jobbet får du ju inget ifrån mer än sjuklönen ett tag om det hände när du spelade fotboll, är ju 80% av lönen om du inte har andra försäkringar sim täcker upp.
Har du egna försäkringar ska du ju såklart anmäla det ditt med.
Har fortfarande gips upp till armbågen och kan bara använda 1 hand, lite så jag tänker. Vill inte tjäna något på det här, är glad ifall jag Max förlorar 1-2 tusen av min lön dessa 6 veckor liksom. Vet att jag kommer få 80% av lönen, tänker mer ifall det finns andra ersättningar jag kan få:)

Har fortfarande gips upp till armbågen och kan bara använda 1 hand, lite så jag tänker. Vill inte tjäna något på det här, är glad ifall jag Max förlorar 1-2 tusen av min lön dessa 6 veckor liksom. Vet att jag kommer få 80% av lönen, tänker mer ifall det finns andra ersättningar jag kan få:)
Ja finns ju massa försäkringar som täcker upp förlorad inkomst men är ju omöjligt att svara på för någon annan:) så ring upp alla där du har försäkringar och kolla

Sjukpenning är väl 80% av lön om man inte tjänar för mycket.
Försäkringar kan täcka lönekostnader om du har sådana, brukar kallas låneskydd eller liknande.

Är du med i facket? Isf kan det vara idé att kolla upp ersättning där.

Jag fick 5000 kr för akutersättning och för en skada. Men är med i facket och har olycksfall

Jag fick 5000 kr för akutersättning och för en skada. Men är med i facket och har olycksfall
Hade ingen privat försäkring, men skadade mig när jag spelade fotboll och har försäkring via mitt klubblag. Så lär få något därifrån om ja fattar de rätt?

Hade ingen privat försäkring, men skadade mig när jag spelade fotboll och har försäkring via mitt klubblag. Så lär få något därifrån om ja fattar de rätt?
Spelar du inte på hög nivå så brukar de försäkringarna inte vara jätte bra. Men ja någon 1000 lapp kanske

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp