Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Okunnig och dålig koll

Preskriptionsavbrott
Om ett preskriptionsavbrott har skett börjar en ny preskriptionstid att löpa, vilket innebär att borgenären förlänger den tid han har på sig att begära betalning.

Preskriptionsavbrott kan ske på flera olika sätt. Till exempel genom att

• du erkänner skulden genom att till exempel betala ränta eller amortering eller ber om en avbetalningsplan.
  • du får ett skriftligt krav eller en påminnelse om skulden från borgenären
  • borgenären ansöker om verkställighet hos oss.
Dom skickar den fram och tillbaka för att preskriptionstid skall förlängas.

Jo jag läste det också. Men ändå värt att försöka. I alla fall dom som är hos kfm. Då gör ju kfm jobbet.

Du har lite unik situation, eftersom du verkar varit utanför samhället nästan. Inte varit i Sverige?

Du har lite unik situation, eftersom du verkar varit utanför samhället nästan. Inte varit i Sverige?

Jo har varit i Sverige. Jag gav helt enkelt upp ett tag när jag blev vräkt. Samtidigt så träffs jag en tjej som jag bodde hos. Hon var väl det dom fick min dag att gå runt. Levde mer eller mindre på henne. Skrev mig dock inte hos henne så jag fick inte brev eller så på flera år då jag inte hade något att få brev från mer än kfm och inkasso bolag. Hade ju inga räkningar eller så.

Kan tänka mig att du inte skrivit under alla delgivningskvitton på de skulder du haft då ens.
Dom flesta bolagen har nog redan skrivit dessa som kreditförluster redan och möjligtvis redan lyftat ut det från balansen skulle jag tro.

Du behöver ju inte jaga de utomstående skulder du har om dom är äldre än 10år. Dom är preskriberade ifall dom kommer efter det. Och inte aktivt hållt din skuld i liv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp