Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

OK Money

Det bästa är väl att höra av sig till OK Money och fråga. Angående att låna lägre belopp så brukar det iaf stå på Risicum om man söker ett för högt belopp, så borde vara samma på OK

Fast OK Money kollar ju för högre belopp.

Jovisst deklarerar man i Maj fast inkomståret uppdateras vid varje årslut.

Fast OK Money kollar ju för högre belopp.

Jovisst deklarerar man i Maj fast inkomståret uppdateras vid varje årslut.

UC upplysningen uppdateras efter att man deklarerat antingen i juni / augusti / september. Men upplyssningarna smslån gör vet jag i för sig inte när de uppdateras men det borde vara samtidigt?

Jag gissar på att din scoring är för låg eftersom du har för många förfrågningar. OK Money använder Soliditet som tyvärr sparar alla förfrågningar precis på samma sätt som UC.

qmark.jpg

Är Ok Money verkligen 10.000 helt utan säkerhet?

Hej! Jag har varit kund hos OK Money och lånat några gånger av dem. Jag har lånat 5000 kronor per gång och det har gått bra. Men så idag gjorde jag en ansökan igen och fick AVSLAG. Det stod bara med fet röd text att i deras kreditbedömning kunde jag inte få låna det sökta beloppet. Jag blev paff för jag har inga betalningsanmärkningar och jag hade samma förutsättningar för lån som förra gången. Det jag bara undrar är om någon annan här har råkat ut för samma. Innebär den röda texten om avslag att jag aldrig mer får låna från OK Money eller kan man få låna ett lägre belopp? Jag vågar inte ansöka igen på ett lägre belopp för jag vill verkligen inte göra bort mig. Jag har skrivit till dem och frågat om jag nu är helt portad hos dem eller ej men det dröjer väl ett tag innan svar dyker upp. Därför frågar jag här om någon annan här i forumet har fått ett avslag av samma företag men kanske har fått låna på ett lägre belopp om ni har sökt på nytt. Jag vill poängtera igen att jag betalar alltid i tid så det finns ingen anledning för Ok Money att anse att jag missköter mig. Jag hoppas att någon annan här kanske kan upplysa mig för jag blev så paff när avslaget kom för det har alltid varit positivt. Tror ni man kan få låna på ett lägre belopp? De borde i så fall ha skrivit så i avslagstexten. Nä, jag är nog portad där för all framtid...suck!:confused:

Du kanske prova lägre belop då?om det står på skärmen att de kan inte godkänna din sökte belopet. jag har varit alltid forsent min betalningen både hos ok money och risicum men fick jag beviljad alltid
illafall ävem om ibland fick inte godkänt som jag sökte belop ändå fick beviljad en lägre belop.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp