Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

OK Money

Hej! Jag har varit kund hos OK Money och lånat några gånger av dem. Jag har lånat 5000 kronor per gång och det har gått bra. Men så idag gjorde jag en ansökan igen och fick AVSLAG. Det stod bara med fet röd text att i deras kreditbedömning kunde jag inte få låna det sökta beloppet. Jag blev paff för jag har inga betalningsanmärkningar och jag hade samma förutsättningar för lån som förra gången. Det jag bara undrar är om någon annan här har råkat ut för samma. Innebär den röda texten om avslag att jag aldrig mer får låna från OK Money eller kan man få låna ett lägre belopp? Jag vågar inte ansöka igen på ett lägre belopp för jag vill verkligen inte göra bort mig. Jag har skrivit till dem och frågat om jag nu är helt portad hos dem eller ej men det dröjer väl ett tag innan svar dyker upp. Därför frågar jag här om någon annan här i forumet har fått ett avslag av samma företag men kanske har fått låna på ett lägre belopp om ni har sökt på nytt. Jag vill poängtera igen att jag betalar alltid i tid så det finns ingen anledning för Ok Money att anse att jag missköter mig. Jag hoppas att någon annan här kanske kan upplysa mig för jag blev så paff när avslaget kom för det har alltid varit positivt. Tror ni man kan få låna på ett lägre belopp? De borde i så fall ha skrivit så i avslagstexten. Nä, jag är nog portad där för all framtid...suck!:confused:

Senast ändrad:
jag fick också avslag men då hade jag betalt 14 dgr försent vilket jag dock har gjort tidigare men då fick jag lån ändå. Jag kunde ansöka om ett par månader igen sa dom.

Hej! Jag har varit kund hos OK Money och lånat några gånger av dem. Jag har lånat 5000 kronor per gång och det har gått bra. Men så idag gjorde jag en ansökan igen och fick AVSLAG. Det stod bara med fet röd text att i deras kreditbedömning kunde jag inte få låna det sökta beloppet. Jag blev paff för jag har inga betalningsanmärkningar och jag hade samma förutsättningar för lån som förra gången. Det jag bara undrar är om någon annan här har råkat ut för samma. Innebär den röda texten om avslag att jag aldrig mer får låna från OK Money eller kan man få låna ett lägre belopp? Jag vågar inte ansöka igen på ett lägre belopp för jag vill verkligen inte göra bort mig. Jag har skrivit till dem och frågat om jag nu är helt portad hos dem eller ej men det dröjer väl ett tag innan svar dyker upp. Därför frågar jag här om någon annan här i forumet har fått ett avslag av samma företag men kanske har fått låna på ett lägre belopp om ni har sökt på nytt. Jag vill poängtera igen att jag betalar alltid i tid så det finns ingen anledning för Ok Money att anse att jag missköter mig. Jag hoppas att någon annan här kanske kan upplysa mig för jag blev så paff när avslaget kom för det har alltid varit positivt. Tror ni man kan få låna på ett lägre belopp? De borde i så fall ha skrivit så i avslagstexten. Nä, jag är nog portad där för all framtid...suck!:confused:

har du haft lån hos både risicum och ok samtidigt och skött dina lån?

hur många ggr har du lånat hos OK?jag tror att det är kasnke så att lånar man flerar ggr så kanske dom reagerar.det är precis som andra lån.till sist tar det stopp.eller de godtar lägre belopp,och de tar säkert kreditupplysning inte uc men andra och då visar det sig att du är aktiv söka lån.för även hos andra kreditupplysningsbolag så sjunker scoringen.även om du betalar i tid.men just detta att man lägger det i system att söka lån kan vara orsaken.men jag kan ju vara helt fel ute.

Ja, jag har betalat både Risicum och OK Money i tid. Jag har aldrig varit sen med någon betalning till någon. Jag bara undrar om avslaget här innebär att de inte vill ha mig mer som kund eller om man måste söka på nytt för att få ett mindre lån. Vet någon det här? Har ni sökt på högre belopp, fått avslag och vad har sedan hänt om ni vill ha lägre belopp?

jag har lånat av och till från risicum när jag behövt i 3 års tid och alltid blivit beviljad även om jag ibland betalat några dgr försent (som jag skrev innan), det var först nu när jag hade hos både ok och risicum som jag blev nekad hos ok. Men jag hoppas att jag fortfarande kan låna hos risicum. Men du är nekad hos båda utan anledning?

Nej, det var bara OK Money som skrev att lånet inte kunde beviljas. Jag har även ett lån hos Risicum och det är okej. Du gäst som skriver här, blev du nekad hos OK men fick ändå låna av Risicum? Där har man ju en inloggning.
Om man söker ett belopp hos OK Money, tex 5000, och de inte kan godkänna beloppet står det då bara avslag och så får man göra om hela ansökningsprocessen eller står det att de kan erbjuda ett lägre belopp? När jag fick avslag stod det med röd text att de efter en kreditbedömning inte kunde godkänna den sökta summan. Sedan stod inte mer. Brukar det stå så?
Du gäst som skriver här, när var det du fick avslag från OK, var det också nu i dagarna eller förra året?

jag fick avslag hos OK för det var betalt för sent, kunde inte låna någonting alls för ca 1 vecka sen, jag hade då lån både hos risicum och OK. Jag har nu kvar det lånet hos risicum och det har jag tänkt betala tillbaka imorgon men blir nu osäker på om jag kommer bli beviljad ett nytt. I så fall låter jag det hellre gå till inkasso och delbetalar det. Jag tycker alltid att risicum har varit bäst av alla smslån men blir man nu nekad för att man betalt för sent en gång så har de nog ändrat sina villkor...

Jo, anledningen är förmodligen att nu har dom uppdaterat inkomstdeklaration för 2011.

Vilket innebär att om du har mindre inkomst eller större skulder än föregående år så syns det hos kreditupplysning företagen nu.

Det stämmer nog inte... kravet är att man har en deklarerad inkomst på ca 28000 kr hos OK och risicum och de har väl alla som söker lån antar jag? andra skulder bryr sig de flesta smslångivare sig inte om om de inte rör sig om stora skulder. Sedan så uppdateras inte inkomstuppgifterna förrän man deklarerat vilket man gör i Maj.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp