Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ohållbar situation!

Hur går det med ”hemjobbet”? Ger det fortfarande tusenlappar i inkomst?

Ett svårt läge och jag kan inte föreställa mig hur det är att rodda i det. Har du kollat vad du får behålla i en löneutmätning? Det ger ju en indikation vad du egentligen klarar av att betala på dina lån, d.v.s det belopp KF kan utmäta.
Om du behöver betala tillbaka dina privata skulder bör du fokusera på att snabbt betala av dessa även att det inte är någon större summa.
Du har ju en bil och hur förhåller du dig till oväntade utgifter? Finns det en buffert för att täcka bilreparationer, tandläkarbesök o.s.v? Det handlar om att bryta trenden och inte ta nya skitkrediter vid regniga dagar.

Ett svårt läge och jag kan inte föreställa mig hur det är att rodda i det. Har du kollat vad du får behålla i en löneutmätning? Det ger ju en indikation vad du egentligen klarar av att betala på dina lån, d.v.s det belopp KF kan utmäta.
Om du behöver betala tillbaka dina privata skulder bör du fokusera på att snabbt betala av dessa även att det inte är någon större summa.
Du har ju en bil och hur förhåller du dig till oväntade utgifter? Finns det en buffert för att täcka bilreparationer, tandläkarbesök o.s.v? Det handlar om att bryta trenden och inte ta nya skitkrediter vid regniga dagar.

Jag har dessvärre ingen buffert för oväntade utgifter.

Har själv gått minus ganska mkt under lång tid förut men inget spelande. Om du är sjukskriven pga utmattning så vet jag inte hur mkt du orkar pussla och fixa och trixa med ekonomin.
Skulle inte säga att din situation är omöjlig att lösa men det kräver planering och uthållighet. Det är bara du som vet hur mkt du orkar. Det kan också vara motiverande om du bestämmer dig att försöka.
Hur gamla är dina barn?
Får du barnbidrag och bostadsbidrag?

Har du frågat Resurs om du kan få betalfri månad? Jag har också Ellos lån och får erbjudande om betalfria månader då och då!
Även om du kommer söka skuldsanering längre fram så behöver du redan nu lägga upp en plan med mål och delmål och sätta igång med arbetet
Mina barn är 16 och 7. 16 åringen får sitt bidrag och jag får halva barnbidraget för mitt andra barn. Jag har bostadsbidrag 1000kr månaden.

Gothia kunde sänka min betalning med 500kr medans Lowell redan har skickat vidare ärendet till kf för delgivning. De kräver att jag ska betala 3620kr i mars för att dom ska dra tillbaka ärendet sedan fortsättningsvis kräver dom 3500kr/mån.

Denna månad kommer jag gå back ca 7000k.

Mina barn är 16 och 7. 16 åringen får sitt bidrag och jag får halva barnbidraget för mitt andra barn. Jag har bostadsbidrag 1000kr månaden.

Gothia kunde sänka min betalning med 500kr medans Lowell redan har skickat vidare ärendet till kf för delgivning. De kräver att jag ska betala 3620kr i mars för att dom ska dra tillbaka ärendet sedan fortsättningsvis kräver dom 3500kr/mån.

Denna månad kommer jag gå back ca 7000k.
Tufft men om Lowell "bara" vill ha 3620 kr för att dra tillbaka och sen bara 3500 kr för ett lån på över 200 k så har de varit väldigt tillmötesgående jämfört med vad andra fått. Så kanske värt att rädda den skulden? Det blir ju på bekostnad av ngn annan skuld då om du kommer ligga back 7 k.
Hur var det med Ellos lånet, har du bett om att få längsta återbetalningstid (om du inte redan har det)?

Tufft men om Lowell "bara" vill ha 360 kr för att dra tillbaka och sen bara 3500 kr för ett lån på över 200 k så har de varit väldigt tillmötesgående jämfört med vad andra fått. Så kanske värt att rädda den skulden? Det blir ju på bekostnad av ngn annan skuld då om du kommer ligga back 7 k.
Hur var det med Ellos lånet, har du bett om att få längsta återbetalningstid (om du inte redan har det)?
Ja jag måste prioritera att rädda Lowell. Jag ska få tillbaka 18k från Skatteverket i Juni och jag vägrar att kf får dom.
Jag ska ta nya tag och ringa resurs imorgon.

Har du ngt outnyttjat utrymme på resurskrediten som du kan betala till Lowell med (efter att du betalat in månadens belopp på krediten)?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp