Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ohållbar situation behöver samla 200 000 kr

Ja det såg jag ”Fina” :) men det jag undrade va till ”Tessanki” ;)

Vad hade du för UC betyg och vilken summa fick du? Jag har just nu 8,9% och är rädd att det är för mycket. Hade tänkt söka på 350.000-400.000.

Har du råd att slösa en ff uc?
Det är en stor summa du vill söka på.
Allting beror på dina förutsättningar,förutom uc på 8,9
Årslön
Underskott
Ff
Anmärkningar osv.
Tror att det finns andra experter här som vet mer. exp Terry
Jag har sökt mindre summor än det.
Men har du råd att bränna av en ff,testa advisa .
Du får förslag på summor.

Pratat med dem nu och det gick inte igenom pga min inkomst.
Konstigt tycker jag eftersom jag kunde styrka den inkomst jag uppgav i ansökan med undantag för december (som var lägre pga sjukdom).
Så det sket sig. :facepleading:

Konstigt tycker jag eftersom jag kunde styrka den inkomst jag uppgav i ansökan med undantag för december (som var lägre pga sjukdom).

Usch ...då
Men varför ringde du dom,kunde du inte skickat in lönepappren och med förklaring om din situation.
Försök att hanka dig fram tills du har bättre förutsättningar,sök igen.
Nu vet du ju vad som krävs av dig.

Usch ...då
Men varför ringde du dom,kunde du inte skickat in lönepappren och med förklaring om din situation.
Försök att hanka dig fram tills du har bättre förutsättningar,sök igen.
Nu vet du ju vad som krävs av dig.
Jadu, det är lätt att vara efterklok, men hon sa att dom hade nekat oavsett om jag hade ringt eller inte pga decemberlönen. Hon nämnde även att det kan vara de som gjort fel i beräkningen.
Usch, detta är verkligen pers. Är så arg på mig själv att jag försatt mig i denna sits. :(
Tack fina du för pepp <3

Så om du hade haft en högre deklarerad inkomst på UC på säg 300,000 så hade din ansökan gått igenom?

Exakt samma hände mig i juli förra året!! sökte på Advisa och fick bara napp fr Remember på 100 000 kr. Sen ville de ha lönespecar, inget konstigt så jag mejlade in de tre senaste. Sen blev jag nekad pga inkomsten en av de tre månaderna var lite för låg och då sa de att de vill att "kalkylen" ska stämma för varje månad, utan undantag. Jag sa men om jag bara tjänade 8600 efter skatt i april så tjänade jag 16 800 kr efter skatt i juni så det jämnar ut sig men det blev avslag hur som helst.

Lånade av Thorn och Ellos istället till hutlös ränta men i den situationen jag är nu så har jag inte råd att bry mig om räntorna. På långsikt hjälper det mig ändå!

Vet precis hur det känns men tro mig, du kommer klara dig på ngt mirakulöst sätt ska du se. <3

PS. Ett tips som har hjälpt mig när allting ser helt svart ut och hopplösheten håller en om strupen... Gör en lista på dina 15 mest akuta skulder att betala. Sen prioriterar du inbördes de 3 absolut viktigaste som kommer få stora konsekvenser för dig om du inte betalar. Strukturera upp det. Brukar kännas bättre för mig i alla fall. Gjorde en ny lista nu i veckan, 18 räkningar som håller mig vaken, varav 12 av dem är inkasso! De största har jag inte råd att betala om de går till Kf... prioriteringar hela tiden! Du klarar det!

:facepleading:
Detta är en mardröm att det skulle inträffa. Usch jag lider med dig :facepleading:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp