Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Obetalt konsumtionslån på tre miljoner kronor

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
UPPLAGA PÅ EN VÄNS räkning - FÖRESLAG EN LÖSNING

Jag är inte EU-medborgare. Mellan 2016-17 fick jag många konsumtionslån på cirka tre miljoner norska kronor i Norge. Låneansökningar krävs att jag inte får ha tidigare debiteringar. Jag tog ett lån, sedan 2:a, sedan 3:a, och varje gång berättade jag för den nya borgenären att jag inte hade den tidigare skulden.

Efter att ha tagit ut pengarna till Pakistan genom lämpliga bankkanaler, investerade jag alla pengar i kryptovaluta där och förlorade allt. Fem år sedan jag lämnade Norge, sommaren 2021, kom jag till Sverige för studier. Under denna 5-års tid fortsatte jag att få fakturor från borgenärerna. Men de kunde inte få kontakt med mig.

Nu har jag fått ett brev från Forliksradet i Oslo för att kontrollera om skuldfordran från en inkassobyrå är korrekt. Vilket är korrekt. De har bara skickat ett krav på cirka 120 000 NOK. Jag antar att inkassobyrån medvetet bara tog ett anspråk till domstol för tillfället. De får se om jag kan betala, sedan skickar de kanske mer och mer.

Jag vill veta av en advokat vad som kan vara det värsta scanariot för mig. Kan jag bli arresterad? Hur ska jag gå vidare härifrån?

I brevet står det att det är en civilrättslig tvist men de kanske inte ännu har kontrollerat om falska uppgifter i låneansökan. Enda påståendet om tidigare lån var falskt. Resten av uppgifterna var korrekta dvs lönebesked, jobbsituation. Jag har inte pengar att betala dem. Har bara ca 40000 kr och en billig bil. Jag bor med min fru och två barn. Jag har studentvisum i Sverige.
More about this source textSource text required for additional translation information
Send feedback
Side panels

Var det inte till din mammas medicin också?
varför 2 helt olika storys helt plötsligt

1647953803328.png

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp