Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Nytt sms-lån? Eller något man inte vet om?

Har kollat runt mkt på olika lån, har skitdålig bisnode men hög på creditsafe.
Kan inte alla bara bomba med lån som är lätta att få?
Har sedan förr spärrat mig genom att det gått till inkasso, tex , Ferratum, Viaconto osv…
Behöver något annorlunda som man inte provat.
Tack på förhand.

Då låter det som att ett lån som tar creditsafe är att föredra för din del. Tar lite för lång tid om jag ska berätta något om varje lån. Du får prova dig fram tycker jag och läsa dig fram.
Vivus, Lumify, Smspengar, Expresskredit (Expresskredit går under samma företag som Smspengar, GF Money samt Kundfinans och du kan inte ha dem samtidigt), Happycash, GF Money, Kundfinans, Holm Bank samt Daypay.
Allting är relativt och vissa av aktörerna är bättre och vissa är sämre.
Jag skulle rekommendera Happycash (maxtak på 8000) du kanske dock behöver mer och det är inte helt säkert att du får 8000. Bra ränta, trevlig kundtjänst och smidigt. Mindre bra enligt mig är vivus och lumify mycket pga kundtjänst men betalar man i tid är man inte deras fiende :) men räntorna är höga och lumify speciellt känns som att de inte beviljar nya kunder speciellt hög kredit numera. Holm Bank är nog sämst av dessa enligt mig, mycket pga bristande kundtjänst, det känns oseriöst på alla sätt som går och pengarna verkar ”slut i systemet” om du får ett lån där skulle min gissning vara på att du får betydligt lägre än dina förutsättningar säger. Daypay är svåra och du lär få 1000-3000 (hög ränta). Smspengar och de andra bolagen som går under samma bolag är helt okej, lätt att utöka kreditgränsen, ganska höga belopp för en månadsbetalning :) hör av dig vid frågor!

Senast ändrad:
Har kollat runt mkt på olika lån, har skitdålig bisnode men hög på creditsafe.
Kan inte alla bara bomba med lån som är lätta att få?
Har sedan förr spärrat mig genom att det gått till inkasso, tex , Ferratum, Viaconto osv…
Behöver något annorlunda som man inte provat.
Tack på förhand.
Prova banknorwegian ofta dem erbjuder 5000 -15000

Lumify creditsafe men stor varning galna ocker avgifter samt terroriserar än.

annars vivus, Holm bank, happy cash, daypay.

Då låter det som att ett lån som tar creditsafe är att föredra för din del. Tar lite för lång tid om jag ska berätta något om varje lån. Du får prova dig fram tycker jag och läsa dig fram.
Vivus, Lumify, Smspengar, Expresskredit (Expresskredit går under samma företag som Smspengar, GF Money samt Kundfinans och du kan inte ha dem samtidigt), Happycash, GF Money, Kundfinans, Holm Bank samt Daypay.
Allting är relativt och vissa av aktörerna är bättre och vissa är sämre.
Jag skulle rekommendera Happycash (maxtak på 8000) du kanske dock behöver mer och det är inte helt säkert att du får 8000. Bra ränta, trevlig kundtjänst och smidigt. Mindre bra enligt mig är vivus och lumify mycket pga kundtjänst men betalar man i tid är man inte deras fiende :) men räntorna är höga och lumify speciellt känns som att de inte beviljar nya kunder speciellt hög kredit numera. Holm Bank är nog sämst av dessa enligt mig, mycket pga bristande kundtjänst, det känns oseriöst på alla sätt som går och pengarna verkar ”slut i systemet” om du får ett lån där skulle min gissning vara på att du får betydligt lägre än dina förutsättningar säger. Daypay är svåra och du lär få 1000-3000 (hög ränta). Smspengar och de andra bolagen som går under samma bolag är helt okej, lätt att utöka kreditgränsen, ganska höga belopp för en månadsbetalning :) hör av dig vid frågor!
Håller med dig bra skrivet om
Alla.

Håller med om happy cash. Smidigt och inga konstiga avgifter som tillkommer. Lumify är väl rätt enkla men skitdyrt och samma gäller väl egentligen loanstep som beviljar många 5000.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp