Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Nytt lån? snabbfinans.se

Domänen är skapad 2011-10-21. Ansökningsavgift 50 kr (kan inte hitta någon mer avgift för ansökan, ta gärna en titt).

• Inte har några betalningsanmärkningar

• Är 20 år eller äldre

• Är folkbokförd i Sverige

• Har ett mobilabonnemang som är registrerat på dig

Utöver detta gör vi en generell bedömning av din betalningsförmåga.
"Generell bedömning" var ett nytt begrepp jag aldrig hört i dessa sammanhang...

SÖk inte lÅn dÄr...

...du fÅr betala ansÖkningsavgiften men har du som jag haft nÅgra betalningsfÖrelÄgganden hos kf (som alltid betalats innan utslag) sÅ beviljar dom fÖrst lÅnet via sms och sen ringer dom upp dig och fÖrnedrar dig totqlt, ja kallades stamkund hos kf, tack men nej tack...fy fan sÄger jag bara, hade aldrig ansÖkt om jag vetat detta!!!

detta måste vara ett av dom lättaste lånen att få, och jag har provat många, ansökte i morse klockan 6, 5 minuter senare fick jag sms att det blev beviljat, klockan 7 var 3000 på kontot. konstigt eftersom dom inte öppnar förrän 9.00

Hur länge syns ett betalningsförläggande igentligen?

Det ska inte synas i någon kreditupplysning när det gäller privatpersoner. Möjligtvis kan det vara så att de syns om personen även har en enskild firma registrerad. Eller om något kreditupplysningsföretag kringgår reglerna genom att på något sätt låtsats att personen har en enskild firma och då lämnar ut uppgifter om betalningsförelägganden.

Det vanligaste är dock troligtvis att det görs en kontroll hos KFM där man begär ut uppgifterna. Antingen via mejl eller telefon.

Netlender skriver på sin hemsida:
"manuell kontroll hos kronofogdemyndigheten ingår."

Det jag menar, om någon ringer till KRF och frågar, hur länge syns uppgifterna där?

För alltid

Ett betalningsföreläggande syns inte någonstans förutom hos KF. Vem som helst kan ringa dit och fråga dem. Det är de nya mindre aktörerna som har satt i system att ringa KF och kolla hur historiken ser ut hos dem för att inte låna ut till skuldsatta. Ett betalningsföreläggande försvinner aldrig från KF men ofta brukar långivarna begära att man inte haft eller har något aktivt betalningsföreläggande de senaste 6 månaderna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp