Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nytt lån, har missbrukad kredit

Sitter och funderar lite vad som är bäst . Jag och min fru funderar på att låna 250000 :- . 100000 ska gå till en del renovering/reperation och 150 000:- ska vi ta bort krediter typ klarna , ecster och lite annat som vi båda har .
Nu till det jag funderar på jag står på 2 lån totalt ca 600000:- men båda är med medsökande 1 lån är mitt och det andra min systers .
Jag har även en misskött kredit .
Min fru har bara ecster kort som syns på UC
Vi har även huslån ihop .
Det jag funderar på är ifall vi kan låna 250 000 :- iom min misskötta kredit ska min fru stå som huvudsökande och jag som medsökande ?

Våra uc betyg mitt 14,2 % min fru 1 %.

Jag vet ju att jag förstör lite men står jag inte med så kan vi ju inte lösa mina krediter utan bara hennes och jag vill ju stå med då vi gör det ihop .

Senast ändrad:
Någon som vet . Kan det va så att vissa långivare inte kommer erbjuda något om jag står med på ansökan iom min misskötta kredit ? Jag vet att vissa banker inte ser denna alls

Det som talar för henne som huvudlåntagare är att hennes UC är bättre och hon har färre krediter. Hon skulle ju kunna söka utan 'samlingslån' beroende på hennes inkomst.
Då kan ni använda pengarna iaf till att lösa dina krediter.
Om du söker själva med henne blir det fortfarande svårare men inte omöjligt, däremot talar din misskötta krediten för stor risk för att det inte kommer att funka. Antingen får ni ockerräntor eller avslag.
När går den ur?

Det som talar för henne som huvudlåntagare är att hennes UC är bättre och hon har färre krediter. Hon skulle ju kunna söka utan 'samlingslån' beroende på hennes inkomst.
Då kan ni använda pengarna iaf till att lösa dina krediter.
Om du söker själva med henne blir det fortfarande svårare men inte omöjligt, däremot talar din misskötta krediten för stor risk för att det inte kommer att funka. Antingen får ni ockerräntor eller avslag.
När går den ur?

Jag pratade med Advisa och dom sa att det blir aldrig sämre med medsökande oavsett för om inte banken kan bevilja på oss ihop så kollar dom på att bevilja enskilt istället så dom trodde inte anmärkningen skulle göra något . Dom tyckte min fru ska stå som huvudlåntagare pga bättre betyg och färre lån på sig och jag som medsökande och det va ju så jag hade tänkt det .

Misskött kredit har jag ca 2 år till .

Jag pratade med Advisa och dom sa att det blir aldrig sämre med medsökande oavsett för om inte banken kan bevilja på oss ihop så kollar dom på att bevilja enskilt istället så dom trodde inte anmärkningen skulle göra något . Dom tyckte min fru ska stå som huvudlåntagare pga bättre betyg och färre lån på sig och jag som medsökande och det va ju så jag hade tänkt det .

Misskött kredit har jag ca 2 år till .
Min åsikt; Det finns nästan 0 anledningar för att ha med dig om hon står som huvudlåntagare. Det är ju dina krediter som behöver lösas och då måste de ligga på huvud sökanden. Medsökande finns ifall huvudsökande inte kan betala. Men om Advisa tycker du skall vara med, och att det inte kan 'skada' ansökan, så är det ju bara att göra så.
Jag tänker såhär; Vad bidrar du med genom att vara medsökande? Hur ökar du chansen till bra ränta och begärd belopp genom att vara med, med mycket sämre förutsättningar?
Sedan är det upp till er förstås. Vill bara ge ett extra perspektiv.

Min åsikt; Det finns nästan 0 anledningar för att ha med dig om hon står som huvudlåntagare. Det är ju dina krediter som behöver lösas och då måste de ligga på huvud sökanden. Medsökande finns ifall huvudsökande inte kan betala. Men om Advisa tycker du skall vara med, och att det inte kan 'skada' ansökan, så är det ju bara att göra så.
Jag tänker såhär; Vad bidrar du med genom att vara medsökande? Hur ökar du chansen till bra ränta och begärd belopp genom att vara med, med mycket sämre förutsättningar?
Sedan är det upp till er förstås. Vill bara ge ett extra perspektiv.

Jag vet inte riktigt går bara på vad dom sa . Men 2 inkomster måste ju vara bättre än 1 tänker jag .
Vad jag förstår så kollar bankerna automatiskt om dom kan bevilja enskilt även om man är 2 på ansökan.
Vi kör så får vi se

Jag vet inte riktigt går bara på vad dom sa . Men 2 inkomster måste ju vara bättre än 1 tänker jag .
Vad jag förstår så kollar bankerna automatiskt om dom kan bevilja enskilt även om man är 2 på ansökan.
Vi kör så får vi se

Det stämmer inte att dom kollar enskilt, hur skulle det gå till när ansökan görs på er båda? Nästan alla svar sker automatiskt, bankerna kommer inte att handlägga er ansökan manuellt och plocka bort den av er som försämrar sökningen. Vet inte varför Advisa säger det för det är absolut inte så att en medsökande alltid är bättre än att söka ensam. En medsökande kan ju ha dåliga förutsättningar, som du har, vilket gör att ni får dåliga svar om ens några. Om din sambo bara har en kredit hos Ecster så skulle jag rekommendera att hon söker ett nytt lån ensam.

Det stämmer inte att dom kollar enskilt, hur skulle det gå till när ansökan görs på er båda? Nästan alla svar sker automatiskt, bankerna kommer inte att handlägga er ansökan manuellt och plocka bort den av er som försämrar sökningen. Vet inte varför Advisa säger det för det är absolut inte så att en medsökande alltid är bättre än att söka ensam. En medsökande kan ju ha dåliga förutsättningar, som du har, vilket gör att ni får dåliga svar om ens några. Om din sambo bara har en kredit hos Ecster så skulle jag rekommendera att hon söker ett nytt lån ensam.

Ja som sagt jag säger ju bara vad dom har sagt både Advisa och zmarta sa likadant . Men om hon ska söka själv ska hon skriva renovering för hela då ? Hon har ju bara en kredit på typ 10 000:-

Håller med övriga här. Missbrukad kredit kan förstöra för er. Börja med att ansöka om lån till t.ex. renovering på enbart din sambo. Sök på högre belopp, t.ex. 350k. Det ni inte behöver kan ni betala tillbaka. Om din sambo inte får något erbjudande alls kan ni lägga till medsökande och eventuellt sänka belopp i ansökan och försöka igen på samma uc.

Hur mycket påverkar Missbrukad kredit? Kan man få lån på UC? Eller är det Bisnode och creditsafe man får satsa på? Är det någon som fått ett större lån med det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp