Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nytt jobb, dåligt för låneansökan? Hur göra?

Jag är såklart glad över nytt jobb och en lön som ökar med 1k per månad men visst är anställningsår ganska viktigt vid låneansökan?

Nuvarande är över 6år. Ska jag "mörka" ett byte vid låneansökan?
Hade nämligen tänkt vänta till våren i hopp om bättre ränta.

Nuvarande lån
Ikano 88k 4.5% ränta
Collector 459k 12% ränta.
Handelsbanken kredit 10k. 6k utnyttjat.

UC betyg nu 0.7%. 1FF. Årsinkomst 318k. Underskott 69k.

Slutlönen ger ju möjlighet till viss avbetalning. Sen kan man ju nyttja betalkoll för å få lös lite extra.

Hade uc 0.3% när jag fick 12% på collector. Så har ju inga höga förhoppningar nästa ansökan

Jag är såklart glad över nytt jobb och en lön som ökar med 1k per månad men visst är anställningsår ganska viktigt vid låneansökan?

Nuvarande är över 6år. Ska jag "mörka" ett byte vid låneansökan?
Hade nämligen tänkt vänta till våren i hopp om bättre ränta.

Nuvarande lån
Ikano 88k 4.5% ränta
Collector 459k 12% ränta.
Handelsbanken kredit 10k. 6k utnyttjat.

UC betyg nu 0.7%. 1FF. Årsinkomst 318k. Underskott 69k.

Slutlönen ger ju möjlighet till viss avbetalning. Sen kan man ju nyttja betalkoll för å få lös lite extra.

Hade uc 0.3% när jag fick 12% på collector. Så har ju inga höga förhoppningar nästa ansökan
Vad i vår är det du ska vänta på som kommer förbättra din situation?

Blev nekad pga nytt jobb en gång av seb

Hur kommer det sig att du med så fint UCbetyg fick ett förslag bara och det på hela 12%?!

Hur kommer det sig att du med så fint UCbetyg fick ett förslag bara och det på hela 12%?!

Jaa det ä en gåta för mig. Jag sökte på 430k. Collector 12% erbjöd 407. Sen remember också 12% på 350k. Å sen några till under 300k å procent vid 10 ändå. Är det för jag ä så överbelånad..

Då var antal lån runt 6st. Kanske värt å offra en förfrågan när krediten inte ä utnyttjad längre å söka? Borde jag kunna ordna inom kort

Senast ändrad:
Ingen mer med synpunkter å tips hurra jag ska göra? Enda skillnaden på min uc inom ett år framåt är att jag kan nolla krediten på handelsbanken. Frågan ä hur mycket det ens påverkar.

Jag tycker du ska betala av krediten. Har du inte pengarna så använd betalkoll. Avsluta krediten!

Sen har du faktiskt fått det bra med dina lån. Dock en hög ränta men det kanske blir så pga storleken på lånet så anses du vara en liten risk!

Men först får man nog kolla varför du har skuldsatt. Om det är pga spel så måste du bli av med beteendet först annars blir nya lån en hjälp mot kronofogden!

Hade i alla fall försökt amortera ner till 500 k o sökt 2 lån på 250 k.

Jag tycker du ska betala av krediten. Har du inte pengarna så använd betalkoll. Avsluta krediten!

Sen har du faktiskt fått det bra med dina lån. Dock en hög ränta men det kanske blir så pga storleken på lånet så anses du vara en liten risk!

Men först får man nog kolla varför du har skuldsatt. Om det är pga spel så måste du bli av med beteendet först annars blir nya lån en hjälp mot kronofogden!

Hade i alla fall försökt amortera ner till 500 k o sökt 2 lån på 250 k.

Kommer ha pengar till nästa månad iaf, blir en fin slutlön. Ja det ä pga spel. "Firar" 6mån spelfri den 23:e faktiskt.

Ja nästa sökning blir ett "mindre" belopp. Frågan ä bara när.

Kommer ha pengar till nästa månad iaf, blir en fin slutlön. Ja det ä pga spel. "Firar" 6mån spelfri den 23:e faktiskt.

Ja nästa sökning blir ett "mindre" belopp. Frågan ä bara när.

Samma här! Starkt gjort av dig att vara spelfri☺️

Eftersom du har så få lån och bara en liten kredit så är det bara att börja amortera av. Inte så mycket till snöbollsmetoden i alla fall☺️

Jag hade gjort en budget nu med sparande, amortering som du kan följa minst så blir det struktur. Sen även att inre stirra dig blind på storleken utan amorterar du t.ex 5000 kr totalt inklusive med amorteringen i avbetalningsplanen så blir det 60 k per år. Sen kanske spara 500 kr i månaden

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp