Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nytt försök till samlingslån

Fick du lån i april och använde det till att städa så borde ju chansen för lån vara högre nu.

Har du några exempel?
Finns säkert flera men svårt att killgissa vad de pysslar med.

De har ju fått till ett dagligt kreditregister som långivare rapporterar till. Det kanske är så att en av dina börjat göra det och det påverkar scoren negativt.

Min gissning är tyvärr att du inte får ett samlingslån beviljat. Inte 450k iaf. Att ha övertrasserade krediter är väldigt illa i bankernas ögon dessutom. Jag hade försökt betala in det övertrasserade beloppet så snabbt som möjligt och sen sökt i höst.

Min gissning är tyvärr att du inte får ett samlingslån beviljat. Inte 450k iaf. Att ha övertrasserade krediter är väldigt illa i bankernas ögon dessutom. Jag hade försökt betala in det övertrasserade beloppet så snabbt som möjligt och sen sökt i höst.
Det kanske blir en variant på det. Ska försöka snåla in på annat så att jag kan betala in den övertrasserade delen och sen kanske försöka på ett nytt samlingslån.

Har du mer än en krona övertrasserat så kommer majoriteter av banker säga nej
Det står på ucn i en negativ bemärkelse för bankerna.

Har du mer än en krona övertrasserat så kommer majoriteter av banker säga nej
Det står på ucn i en negativ bemärkelse för bankerna.
Vad menas med övertrasserat? Hur kan man få det på ett kreditkort? Eller är det big no no för banker ifall man har avbetalning på kreditkort? Aldrig haft kredikort men funderar på det, pga cashback, billigare bränsle och reseförsäkring.

Vad menas med övertrasserat? Hur kan man få det på ett kreditkort? Eller är det big no no för banker ifall man har avbetalning på kreditkort? Aldrig haft kredikort men funderar på det, pga cashback, billigare bränsle och reseförsäkring.
T.ex. har jag en limit på 60.000kr på ett av mina kreditkort, däremot går det att övertrassera med ca 2500. Det innebär att skulden då blir 62.500kr + ränta om krediten är maxad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp