Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nytt försök. 280k samlingslån

Ringde lendo. Visade sig tyvärr att det bara var 2 banker totalt som erbjudit, hon tyckte dock att jag skulle ringa en specifik bank och höra varför. Jag frågade samtidigt om Corona eller påskstängt kunde påverkat, vilket hon inte hört något om eller upplevt.

Nu till vändningen ^^ collector bank! Vilken eloge dom ska ha. Jag ringde å förklara läget och sa jag var nyfiken varför dom inte lämnat något erbjudande alls, då dom erbjudit så bra förut.

Vi pratade om anställningen jag påbörjat och hon frågade hur länge jag varit fast anställd före detta byte. Tydligen påverkade det. Frågade 2ggr å förtydligade att jag bytt jobb. Trots detta.

Fick jag hela beloppet 280k till en ränta till 8% :) lösenkrav på 98k.

edit: ica banken hade tydligen erbjudit hela beloppet på 7.37% medans jag pratat med collector. Orkar dock inte byta. Ica tror kanske jag ska släcka deras nuvarande.

Senast ändrad:
Sen i november 2019. Tillsvidareanställning å har pratat med chefen så ska bli anställd när 6mån passerat.

Får hoppas det ä nå tillfälligt över påsk. Hade liknande sits för 1år sedan å fick 407k i samling av collector på 12% vore helt sjukt om ingen erbjuder hela summan. Eller åtminstone dryga 200.

Då är du nog inte tillsvidareanställd om du ska bli anställd när 6 månader gått. Då är du provanställd och går över till tillsvidareanställd i Maj månad.

Visst skulle jag teoretiskt kunna acceptera Icas låneförslag nu från lendo, för jag fick ju collector lån via samtal själv.

För då skulle jag kunna betala av betalkoll och ikano å lägga resten på något av Icas gamla lån eller till och med collectors nya.

Edit: ansökan stod som sparad/öppen så jag har signerat allt på Icas hemsida. Å löste 280k. Skoj om det går igenom. Inga förväntningar dock. Står iaf det utbetalas om några dagar.

Senast ändrad:
Visst skulle jag teoretiskt kunna acceptera Icas låneförslag nu från lendo, för jag fick ju collector lån via samtal själv.

För då skulle jag kunna betala av betalkoll och ikano å lägga resten på något av Icas gamla lån eller till och med collectors nya.

Edit: ansökan stod som sparad/öppen så jag har signerat allt på Icas hemsida. Å löste 280k. Skoj om det går igenom. Inga förväntningar dock. Står iaf det utbetalas om några dagar.

kan du förklara mera? För ifall man kan göra såhär så kmr det bli min räddning. Undrar hur du fick erbjudandet från collector. När du ringde tillex tycker man att de borde ha gett ett erbjudande på lendo, vart fick du ditt erbjudande? Ny ansökan på collectors hemsida lr?

kan du förklara mera? För ifall man kan göra såhär så kmr det bli min räddning. Undrar hur du fick erbjudandet från collector. När du ringde tillex tycker man att de borde ha gett ett erbjudande på lendo, vart fick du ditt erbjudande? Ny ansökan på collectors hemsida lr?

Jag blev ju först bara erbjuden lån av 2 banker när jag gjorde min ansökan hos lendo. Då föreslog kvinnan jag pratade med att personligen kontakta en bank.

Eftersom just collector erbjudit bra förut så ringde jag dom. Förklarade läget och hon tittade på ansökan. Efter en kort stund säger hon att dom kan erbjuda hela beloppet till en hyffsad ränta.

Å detta är alltså med samma uc förfrågan. Detta gick bara för att hon kunde justera / ändra min fasta anställning från 5mån till flera år genom och räkna gamla jobbet också.

Med detta sagt vill jag förtydliga att man kan ju inte välja 2 lån hos en långivare. För när man valt ett erbjudande blir ju ansökan avslutad.

Senast ändrad:
Jag blev ju först bara erbjuden lån av 2 banker när jag gjorde min ansökan hos lendo. Då föreslog kvinnan jag pratade med att personligen kontakta en bank.

Eftersom just collector erbjudit bra förut så ringde jag dom. Förklarade läget och hon tittade på ansökan. Efter en kort stund säger hon att dom kan erbjuda hela beloppet till en hyffsad ränta.

Å detta är alltså med samma uc förfrågan. Detta gick bara för att hon kunde justera / ändra min fasta anställning från 5mån till flera år genom och räkna gamla jobbet också.

Med detta sagt vill jag förtydliga att man kan ju inte välja 2 lån hos en långivare. För när man valt ett erbjudande blir ju ansökan avslutad.
Jo men du kunde ju göra det! Det är de som är coolt hehehe

Jo men du kunde ju göra det! Det är de som är coolt hehehe

Hehe joo men det var ju bara för den banken valde å först tacka nej på Lendos förfrågan å ändrade sig när man personligt pratat med dom. Å då fixa lånet utan inblandning av lendo. Om jag nu får det utbetalt men verkar ju lovande :)

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp