Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nytt CSN-lån efter inledande?

Jag har fått inledande och kommer snart att få mitt förslag enligt min handläggare. Jag är dock student samtidigt som jag jobbar (har varit det senaste två åren) och min handläggare vet om detta, att jag studerar för att få ett bättre jobb istället för det jag haft tidigare och fortfarande har, och pga det fått den situation jag har haft i många år med dålig lön och fram och tillbaks med jobb.
Nu är det dags att ansöka om nya studiemedel, tror ni det ses som negativt att jag ansöker om CSN-lån och att jag kan få avslag pga detta, då det ses som en ny skuld? Eller ses CSN-lån annorlunda på något sätt?

Jag har försökt läsa lite här men får inte klart och tydligt vad det är som gäller. Funderar också på att enbart ta bidrag och på så sätt kunna visa handläggaren att jag inte tar några nya lån (tar inga lån sedan en tid tillbaks men CSN är ändå pengar som dom inte kan ta och jag har redan 0 plan med dålig inkomst = lite pengar att leva på).

Vad hade ni gjort?

Jag har fått inledande och kommer snart att få mitt förslag enligt min handläggare. Jag är dock student samtidigt som jag jobbar (har varit det senaste två åren) och min handläggare vet om detta, att jag studerar för att få ett bättre jobb istället för det jag haft tidigare och fortfarande har, och pga det fått den situation jag har haft i många år med dålig lön och fram och tillbaks med jobb.
Nu är det dags att ansöka om nya studiemedel, tror ni det ses som negativt att jag ansöker om CSN-lån och att jag kan få avslag pga detta, då det ses som en ny skuld? Eller ses CSN-lån annorlunda på något sätt?

Jag har försökt läsa lite här men får inte klart och tydligt vad det är som gäller. Funderar också på att enbart ta bidrag och på så sätt kunna visa handläggaren att jag inte tar några nya lån (tar inga lån sedan en tid tillbaks men CSN är ändå pengar som dom inte kan ta och jag har redan 0 plan med dålig inkomst = lite pengar att leva på).

Vad hade ni gjort?
Jag tog fullt CSN lån+bidrag. Ska börja studera ca 75 veckor. Fick inledande & det var inga problem alls enl min handläggare.

Jag tog fullt CSN lån+bidrag. Ska börja studera ca 75 veckor. Fick inledande & det var inga problem alls enl min handläggare.
Skönt att höra! Det enda jag känner blir fel är att man ska visa att man inte tar fler lån, och jag gör ju inte det, förutom detta CSN-lån eventuellt. Förvisso har jag redan haft lånet sedan innan, men måste ansöka nytt för varje nytt studieår. Är väldigt skraj att man avslår min ansökan i och med att jag tagit nytt lån under inledande.

Drtta gör ju du för att få ett bättre jobb & liv.
Är samma som mig.

Drtta gör ju du för att få ett bättre jobb & liv.
Är samma som mig.
Jo visst.. men som jag förstått det så är meningen med själva skuldsaneringen att visa på att man inte ska ta nya skulder och att man ändrat sitt beteende med en brytpunkt, vilket jag har. Men tar jag nu ett nytt lån som det blir per se även fast det läggs till på min nuvarande skuld hos CSN, så kan väl detta ses som att jag har börjat låna igen och därför avslå?

Fick du beviljad skuldsanering eller är du på inledande, om man får fråga?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp