Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nytt bankkonto

Någon som kan rekomendera något bankkonto man kan skapa online utan att UC tas? Har inga anmärkningar eller något men vill inte ha fler förfrågningar. Vet inte riktigt hur det fungerar för har haft Swedbank sen födseln och vill ta mig sakta men säkert bort från dom.

Är mest ute efter internetbanken. Vilka är billigast och smidigast? Behöver inget nytt kort nu till en början iaf utan bara internetbank för överföringar.

Skandiabanken. Se du loggar bara in med bank id och skapar ett konto och klickar i bankomatkort plus internetbank. ☺️ det kostar 19 kr månaden eller nåt för kortet.

Skandiabanken. Se du loggar bara in med bank id och skapar ett konto och klickar i bankomatkort plus internetbank. ☺️ det kostar 19 kr månaden eller nåt för kortet.

Tack för tipset! Får man tillgång till sitt bankkonto direkt efter registering eller måste man vänta på papper och skriva på?

Någon mer som har något smidigt tips där allt sköts online? Förväntar mig givitvis brev hem från banken men tänkte att det fungerar att använda direkt.

Säger också Skandia. Jag är överskuldsatt och fick nobben hos bl.a. Ica-banken och Swedbank. Fick tillgång till kontot direkt , inget krångel med papper osv. Beställde Visa Elektron kort , inga problem. Allt sköts online på Skandia , inget krångel, inga dosor , inga besök på banken behövs, never :) Gör allt via appen i tfn.

Får man verkligen bankkonto och Visa av dem utan att det tas en UC?

Ingen UC på mig för ett halvår sen. Bankkonto och Visa Electron kort, allt klart på några minuter :)

Kan man använda Visa Electron i alla automater, menar parkeringsautomater och så?
Då jag har skuldsanering så blev jag av med mitt mastercard från Swedbank och fick istället ett maestro... I vissa automater fungerar inte maestro.. lite surt att stå o skämmas vid nån parkering...

Visa Electron ska inte gå att övertrassera eftersom kortet enbart fungerar i online-terminaler.

Tja, det går ju tex att tanka med det. Svårt för bensinpumpen att veta hur stor summan blir innan man har tankat klart... Jag antar att någon kontroll görs så att saldot inte är 0 när man börjar tanka, men så mycket mer går väl inte att göra.

Kan man använda Visa Electron i alla automater, menar parkeringsautomater och så?
Då jag har skuldsanering så blev jag av med mitt mastercard från Swedbank och fick istället ett maestro... I vissa automater fungerar inte maestro.. lite surt att stå o skämmas vid nån parkering...
Maestro och Electron är väl typ samma sak, ingen kontakt med banken vid betalningen så går det inte...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp