Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nytt arbete /Uc

Jag har nämligen blivit headhuntad av ett stort amerikanskt bolag men vet inte om jag vågar gå vidare med förfrågan. Det låter väldigt lockande men skäms ju som sagt över min skuldsituation men har inga anmärkningar.

Jag har nämligen blivit headhuntad av ett stort amerikanskt bolag men vet inte om jag vågar gå vidare med förfrågan. Det låter väldigt lockande men skäms ju som sagt över min skuldsituation men har inga anmärkningar.
Låt inte det hindra dig.

Tack för alla svar, känns bättre nu
:) ❣️

Är mest orolig, tänk om man får tjänsten och sen när dom får papper från kf om löneutmätning så kanske man inte får vara kvar.

Tack för alla svar, känns bättre nu
:) ❣️

Är mest orolig, tänk om man får tjänsten och sen när dom får papper från kf om löneutmätning så kanske man inte får vara kvar.

Vet Du om anställningen föregås av provanställning?
Personligen så skulle ja aldrig ”hoppa på” ett arbete som innebär först en provanställning, speciellt inte om jag redan har en trygg anställning i botten.
Inte för att jag tror att löneutmätning är ett legitimt skäl för att inte provanställning skall övergå till fast anställning, men arbetsgivaren kan ju ”hitta på” andra själ som kan vara svåra att ta sig runt, så att säga...

YAY, way to go man... :)
Triumfen ligger hos Dig vid en headhunting. Låt inte en kreditupplysning stoppa Dig för att gå ”all in”, men jag tror inte heller att ett Amerikanskt bolag är mer benägen att ta en upplysning på Dig än ett svenskt bolag är... :)
Detta kan bli Din livs chans att förhandla Dig till ett jäkligt bra avtal avseende både lön och andra förmåner.
Våga chansa ! Tro på Dig själv !!! :)

På mitt jobb har vi tagit UC på de som handhar mycket pengar och har tillgång till internetbanker, löneutbetalningar m m.

Självklart ska Du ta detta arbete om det är ett arbete som Du ”brinner för” även om det kanske initialt bidrar till en något sänkt inkomst.
Det viktigaste är att vi trivs med våra arbeten. Vi befinner oss ju likväl på våra arbeten 8-9 timmar/dag !
Det är heller ej brukligt att arbetsgivare gör en kreditupplysning om inte arbetet innebär utbetalningar, etc.
Mig veterligen så gör Socialtjänsten samt Försäkringskassan någon form av ekonomiskt check på de som ska anställas där. Detta för att dom hanterar just utbetalningar & det har ju varit i media innan om anställda som har betalt ut ersättning båda direkt till sig själva samt till nära & kära. Därför vill man väll på förväg försäkra sig om att sökande inte själv står på ”ruinens brant” och då kan bli frestad till ovanstående.
Finns säkert andra tjänster där man oxå gör en ekonomisk check, men tror inte det tillhör vanligheten och iallafall inte i en tjänst med en administrations innehåll.
Socialtjänsten gör inte en ekonomiskt check vad jag vet.

Socialtjänsten gör inte en ekonomiskt check vad jag vet.

Här nere vet jag att dom gör det. En väninna arbetar med social bidrags utbetalningar & hon har bekräftat det. Kan säkert vara olika från kommun till kommun.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp