Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nystartfinans, vad frågar de om?

Lite sorgligt att man blir misstrodd när man inte har ett konto... Jag har läst här i många år men aldrig reggat konto då jag sällan skriver... Tänker man kan få ställa frågor ändå vid behov? Du ”gäst”, hade du något hos inkasso!? Medlåntagare!? Tack för svar

Nystart finans är för jävliga.
Jag sökte där för några månader sen. Blev också beviljad via Advisa. Sökte ensam men nää de krävde medsökande och ville veta exakt vad som menas på varenda transaktion. Vem jag överfört till och varför.
De krävde tom kontoutdrag från mitt sparkonto. Jag tackade nej och då säger handläggaren ”ja, lycka till för ingen annan kommer bevilja dig lån”. Så otrevliga och inte humana.

Lite sorgligt att man blir misstrodd när man inte har ett konto... Jag har läst här i många år men aldrig reggat konto då jag sällan skriver... Tänker man kan få ställa frågor ändå vid behov? Du ”gäst”, hade du något hos inkasso!? Medlåntagare!? Tack för svar

ja de löste 4 skulder på Inkasso. Hade ingen medlåntagare

Hej
För ca 16 månader sedan anställde man ett extern företag hos ny start för att förbättra sina tjänster och höja kundnöjdheten.
När man frågade anställda om dem skulle rekommendera sina nära och kära samma tjänst som dem erbjuder kunder.
Svarade 97% nej.
Dem jobbar väldigt hårt med att bli bättre på bemött personalen då det var ett stort case bland missnöjda kunder.
Sedan har ny start ett mentalitet som gör att dem erbjuder lån till personer som förmodligen aldrig skulle få ett lån i vanliga fall, det är deras approch och dem vet att när kunden har fått bättre förutsättningar så vänder den sig till konkurrenterna och här blöder ny start kunder på sikt.
Deras dålig rykte kommer härifrån från låneforum bland annat och dem har personal här som skriver också.
Vet dessutom att hos ARN hade dem flest cases när man jämnförde med olika banker som erbjöd samma tjänst.

En annan intressant sak med företaget är att de enbart har topp-omdömen hos Trustpilot. Enbart utifrån det här forumet förstår man att det givetvis inte stämmer. Känslan är att de friserar bort alla dåliga omdömen och det skulle dessutom inte förvåna mig om de själva är inne och skriver enbart bra saker om sig själva.

Har själv aldrig låna hos dessa men hade telefonkontakt med deras kundtjänst för att diskutera möjligheterna till lån. Fick prata med en extremt dryg kille och jag la faktiskt på luren efter 5 min. Sjukt otrevlig och oprofessionell

Vågar knappt skriva här mer men har en helt annan bild. Pratade med en anställda hos dem i telefonen idag o det var enbart positivt. Visst, de frågar massor, men de erbjuder också en unik möjlighet alla andra nekar.

Vågar knappt skriva här mer men har en helt annan bild. Pratade med en anställda hos dem i telefonen idag o det var enbart positivt. Visst, de frågar massor, men de erbjuder också en unik möjlighet alla andra nekar.

Det är klart att du får skriva här om din upplevelse av dom.
Känner du att det är positivt och lösningen på din situation nu...så kör på.

Klart du ska skriva här ang dina erfarenheter , men du frågar folk om råd här inne och vi alla är inne på samma spår angående detta bolag och vill bara varna dig hur dom oftast är.. du kan ha tur och få en chans att rädda ditt och förstår om du gör det också.
Men ha i baktanke att dom är grymt snabba på att gå till Intrum inkasso o dom i sin tur snabba till kfm..
Har själv inte lånat av dessa men läst oerhört mkt och hört av ett par i min omgivning hur dom funkar.
Vi alla har letat efter det där sista halmstrået för o överleva ekonomiskt..

Fick svar idag från Axo.
Axo tog klagomålet på allvar och var glad över input rörande deras samarbetspartner. De kommer att lyfta detta med ansvariga på Nystart och därefter göra egen utvärdering. De tog tillbaka den UC förfrågan som de gjorde hos UC på mig och det var iaf värt något.
Än en gång, de flesta institut har en klagomålsansvarig. Ta kontakt om ni känner att ni inte är nöjd. Då blir de medvetna om problemet och kanske går det att få någon form av upprättelse.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp