Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nystartfinans, höga krav?

Terry, hur stort lån fick du med medsökande och hur stora skulder hade du när du tog det?

Hej Krat,

Jag fick faktiskt stort lån hos dom. 360.000 eller något, jag hade 5 anmärkningar då och min medsökande hade 10.
Min medsökande hade dessutom en skuld hos KFM (som dom visserligen löste) och inkomst i ett annat land (Danmark).

Det som jag tror hjälpte mig/oss var kalkylen. Jag tjänar ändå 35.000 EFTER skatt och hon kanske 10-12.000.
Men vår totala ekonomi gick runt liksom, så om vi hade utgifter på kanske 25.000 så hade vi inkomst på 42.000 eller något.
Så dom kollade mycket på det.
Men i övrigt hade vi värdelösa förutsättningar, hon hade som sagt skuld hos KFM, vi hade båda massa anmärkningar, vi hade skuldsaldo historiskt på KFM, Många UC-förfrågningar...

Däremot så betalar jag fan ta mig 6000 i månaden till dom och av det är kanske 5500 ränta så när mina anmärkningar är borta ryker detta lån illa kvickt.

Tack för infon Terry. Fick ni den bra kalkylen efter att du fått lånet eller var det de förutsättningarna som ni sökte på. Hur mycket lån hade ni totalt när ni sökte? Sorry att jag fråga så mycket men vill inte ta en UC om det på förhand är kört.

Hon som var hos KFM min dåvarande sambo hade 0 i lån. Jag hade 200.000 kanske!

De kollar igenom ditt kontoutrag och de ifrågasätter vissa transaktioner , instantor.com/nystartfinans kom ihåg att de har hög ränta så vissa sms lån kan bli lika dyra eller ännu dyrare räntan går till 29 procent vet inte effektiv ränta men över 30 % i ränta ska de ha på lånebeloppet årligen så på 3-4 år har du bara betalat av räntan till dom men skulden är ju knappt amorterad. Har man några dyra smslån kan det vara värt och kreditpröva sig på nystart annnars avråder jag att söka om man tex bara har dålig kreditvärdighet pga förfrågningar och utan anmärkningar

Allt John skriver ovan stämmer. Har betalat 70.000 nu till dom och skulden har minskat med 5.000
Det är helt sinnessjukt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp