Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nystart efter skuldsanering, tips kring kreditkort.

Det du säger, säger emot majoriteten som har beskrivit sin situation när skuldsanering försvinner. Här är en hel del människor som köpt bil/leasat bil, lånelöfte på bolån osv osv väldigt nära inpå avslutad skuldsanering. Här är även en hel del människor som beskrivit hur bra deras prognos sett ut på dagen, eller dagen efter avslutad skuldsanering.

@annlo @Kimsan72 @Ny2018 Ni har varit med sen min början, vad är era åsikter kring ovanstående kommentar som jag svarat på?
Ja det @annlo säger stämde in på mig med. Tror min UC hamnade ner på 0,4 i kreditbetyg dagen efter min sanering löpte ut och anmärkningen var borta.

Det jag inte förstår alls är:

Säg att skuldsaneringen är inledd 4 april 2021.
Då är den slut 4 april 2026 men man ska fortfarande enligt betalningsupplägget betala i slutet av april.

Men som folk skriver här är saneringen klar 4 april, ens UC är nollställd i många fall redan 5 april. Varför ska man då ens betala in i slutet av april?
Jag förstår att 99% av alla människor gör det, för varför skulle man chansa på det men i teorin förstår jag inte om UCn är bra 5 april och saneringen klar?

Hej allihopa!

Den 1/6 går jag i mål med min skuldsanering och pricken försvinner äntligen.
Jag tjänar ca 500k/år och planerar nu för min framtida ekonomi.
Min tanke är att skaffa ett kreditkort för att använda som ett vanligt bankkort dvs handla allt på det men alltid nolla fakturan varje månad för att nyttja bonusar och försäkringar.

Jag har kikat på Bank Norwegian då det rekommenderas ofta, är det ett bra val 2026 eller finns det bättre alternativ för cashback/resor?
Hur stor kreditgräns bör jag söka? Jag har hört att man inte bör använda mer än 30% av den totala krediten för att inte skada sitt kreditbetyg, stämmer det?
Tips och erfarenheter mottages tacksamt!
Man brukar ju säga en gång speltorsk allt speltorsk.

Börjar nästan tro på att det är likadant med lånetorsk.

Det första du ska göra efter din sanering är alltså och ta ett kreditkort men denna gången ska du minsann ha kontroll och nolla det osv.

exakt så tänkte jag när jag spelade, efter spelpausen då ska jag liksom bara sätta in 1000kr sen räcker det. Vet du hur det sluta? Hela lönen åkte in. Vet du varför, för jag kom på att jag nog inte är ”frisk” ifrån beteendet. Jag hade altså inte jobbat på mig själv under pausen. Jag spelade inte, just enbart för att jag inte kunde spela. Låter som exakt samma sak här, såfort lånekranen öppnas då ska det lånas men under kontroll.

nåja du gör aon du vill men kom ihåg att det börjar alltid smått och slutet det vet du

Det jag inte förstår alls är:

Säg att skuldsaneringen är inledd 4 april 2021.
Då är den slut 4 april 2026 men man ska fortfarande enligt betalningsupplägget betala i slutet av april.

Men som folk skriver här är saneringen klar 4 april, ens UC är nollställd i många fall redan 5 april. Varför ska man då ens betala in i slutet av april?
Jag förstår att 99% av alla människor gör det, för varför skulle man chansa på det men i teorin förstår jag inte om UCn är bra 5 april och saneringen klar?
Måste vara ärlig och säga att sista betalningen förvirrar mig väldigt mycket med på 5-åriga betalplaner.

- Skuldsaneringen är slut
- Dagen efter förfallodatum på sista betalningen (50) på betalplanen är tiden att ompröva över (som jag förstår det)
- Anmärkningen är borta

Nu kommer jag att betala sista betalningen också. För jag ser absolut ingen anledning att ens riskera det minsta att stöka till det, speciellt i slutet.

Men rent teoretiskt så undrar jag lika mycket som dig hur man har tänkt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp