Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nyseparerad - tagit massa lån för sambon…

Men såhär. Jag känner mig generös idag. Går och köper en bil för 100.000 till min tjej i födelsedagspresent.
Vi gör slut - då kan jag givetvis skicka ett BF och kräva tillbaka dessa 100K men om hon överklagar och det går till TR så blir det ju sjukt skevt om domstolen skulle döma till min fördel.

Inte överklaga. Bestrida.
Bestrids det inte blir det fastslaget.
Bestrids det blir det upp till domstolen att fundera, och då måste ts kunna visa upp en del för att nå framgång.

Det är dock fel att säga att det inte går att göra särskilt mycket. Bestrider inte exet är ju saken klar.

Ska kolla möjligheterna om att förhandla om räntan. Ska sälja huset så snabbt som möjligt så jag kan fixa ett billigare boende.
Får hoppas att det kan lösa sig så vi är vänner i slutändan, så han ansvarar för sin del av lånen och vi slipper blanda in KF.. tack för tips hörni!

Hej,

efter 12 år ska jag och min sambo gå isär.
jag står på ALLT, för han har betalningsanmärkningar. Blanco på cirka 1 miljon.
Hur FAN ska jag göra nu för att inte själv gå under?
Jag har cirka 43.000 ut - men det mesta äts upp av lånen (betalar även 17.000 i boendekostnad).

tips? Jag är desperat.
Hej,

Sitter i nästan samma situation som dig. Håller också på att separera från min sambo. Bolån på 1,5mn som båda står på men bostaden ägs av sambon, blanco på 1mn+ som endast jag står på. Samma lön som dig ca och sambon har låg inkomst. Har gått runt i flera år trots många tusenlappar minus varje månad.

Det saker jag gjort för att går runt är:
- Snöbollsmetoden
- Större samlingslån för att få bättre ränta en gång per halvår när UC oftast har förbättrats och jag max har 3 ff. Funkar dock inte längre då min skuldkvot nog är för hög nu.
- Alltid betala ner krediter maximalt för lägre UC samt mindre risk.
- Jämkning på skatten för att amortera maximalt.
- Behålla en eller flera större kreditkort nollade för bättre UC betyg. Kräver diciplin kan jag lova.
- Stenkoll på varenda räkning, skuld, ränta, avgift, faktura, inkasso osv. Inte ett öre glöms bort.
- Uppdaterad budget varje månad där jag försöker ta bort allt onödigt och gå igenom våra skulder.

Har gett mig fan på att klara detta och innan separationen såg det helt ok ut. Nu är det nog ganska kört men tänker inte ge upp.

Nu ska jag kontakta advokat för rådgivning ang. privata skuldebrev, samboavtal, bodelning etc. för att inte blir lurad totalt. Kommer även ringa runt för att försöka få sänkta räntor, avbetalningsplaner eller liknande samt höja bolånet till max.

Tänkte försöka få bolån hos Nordea som du haft tidigare. Hur ser de på så här stora blanco som vi har? Värt att slösa en UC direkt på dem eller bättre att söka via t.ex. Compricer eller Zmarta och få svar från flera bolånebanker på samma UC?

Tror ni att exet kan få samlingslån på Nstart? Han har mååånga betalningsanmärkningar, men alla är nästan två år gamla.

Tror ni att exet kan få samlingslån på Nstart? Han har mååånga betalningsanmärkningar, men alla är nästan två år gamla.

Har han bra inkomst?
Nystart söker ibland medlånetagare men det är nog inte omöjligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp