Nyproduktion, nekad bolån pga ung föreningen

Föreningen var bildad innan jag skrev på förhandsavtal. Men det SBAB menar är att det inte finns någon årsredovisning, enbart ekonomisk plan.
Så den har inte funnits i över ett år? När skrev du förhandsavtalet?

Du verkar ha blivit skapligt lurad-
Jag köpte en BR som blev inflyttningsklar förra året. Köparen sålde efter 2 månader till mig.
Än idag finns ingen styrelse/förening.

Familjen köpte en lägenhet på samma gata, huset byggs fortfarande och inte heller där finns en styrelse, inte ens ett gatunummer ännu.
Vi båda på varsitt håll har fått bolån för respektive bostad hos SBAB, utan frågor eller konstigheter. Familjen fick tom "grönt bolån".

Jag köpte en BR som blev inflyttningsklar förra året. Köparen sålde efter 2 månader till mig.

Familjen köpte en lägenhet på samma gata, huset byggs fortfarande och inte heller där finns en styrelse, inte ens ett gatunummer ännu.
Vi båda på varsitt håll har fått bolån för respektive bostad hos SBAB, utan frågor eller konstigheter. Familjen fick tom "grönt bolån".
Jag får kontakta SBAB igen, tack för att du tog dig tid att skriva!

Är det förening som saknas eller en styrelse i föreningen?
Om det inte finns en förening så äger du ju inte ens bostadsrätten?
Finns det ingen styrelse får det nog lösas lite illa kvickt så inte det blir en tvångslikvidation..

Är det förening som saknas eller en styrelse i föreningen?
Om det inte finns en förening så äger du ju inte ens bostadsrätten?
Finns det ingen styrelse får det nog lösas lite illa kvickt så inte det blir en tvångslikvidation..
Jo förening finns men ingen styrelse :)

Nja, inte skapligt lurad.

Det är den kända inkompetensen hos SBAB.
Det är inget nytt.

Som vi alla vet nu så beror allt på vilken handläggare du får.

Antingen får du en ung och inkompetent, bitter och avundsjuk kvinna eller dryg man som tror att han är wolf of wall street.

Nämnde i en tråd för flera år sedan att ICA-banken ville se mina betyg som för att jag hade pluggat och inte hade deklarerad inkomst för ett år av 2 på min UC...
De fick inte mina affärer efter det.

Tack och sorry mitt flum, kollar och återkommer :) Inte såvitt jag vet men det kanske finns i det dolda
En förening utan styrelse är liksom ingen förening längre, då kan det bli likvidation och ni står där med fina hyresrätter och en massa lån.
Styrelselöshet är verkligen jätteilla

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp